- 12 Яну 2025 |
- USD / BGN 1.8981
- GBP / BGN 2.3369
- CHF / BGN 2.0771
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Amazon се отказва от Flash-рекламата
22 Август 2015 | 10:44
/КРОСС/ Компанията Amazon се присъедини към Google и Mozilla в борбата с рекламата, базирана на Flash-технологиите. Уеб-ресурсът V3 съобщи, че от 1-ви септември тази година Amazon спира да показва рекламни банери от този вид на своя уеб-сайт. Интернет-магазинът съобщи за своите намерения след като създателите на много браузъри, включително Google Chrome, Safari и Firefox интегрираха блокиране на Adobe Flash.
Решението на Amazon е пряко свързано с разкритите от Hacking Team уязвимости от нулев ден в Adobe Flash. Неотдавна Adobe представи масивен ъпдейт за Windows, OS X и Linux, съдържащ пачове за над 30 уязвимости. Според компютърните експерти, блокирането на флаш-рекламата от страна на Amazon ще намали рисковете за безопасността, възникващи при използване на Flash.
Аналитиците отбелязват, че промените се правят с една основна цел - да се предотврати малвъртайзинга (malvertising), възникващ при използване на тази технология. Експертите са на мнение, че примера на Amazon ще бъде последван и други големи онлайн-магазини.
Да си припомним, че неотдавна бяха атакувани милиони потребители, посетили weather.com, drudgereport.com, wunderground.com и други популярни сайтове. Заплахата за посетителите идва от рекламата в тези сайтове. Хакерите са използвали уязвимостите в Adobe Flash в комбинация с други технологии, в резултат от което са се появили опасни рекламни банери, пише kaldata.com.