- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Над една четвърт от всички българи са убедени в предприемаческите си умения, сочи проучване на Amway
26 Ноември 2015 | 17:47
/КРОСС/ Ежегодният световен доклад на Amway за предприемачествоза 2015 г. показва, че 27% от българите са убедени, че притежават нужните умения да започнат бизнес, като над 1/3 от тях (42%) имат желание да станат предприемачи.
Amway България, местното подразделение на една от най-големите компании за директен маркетинг в света, разкрива данни от световния доклад за предприемачеството на компанията (AGER) за 2015 г., който за първи път изследва България заедно с още 43 държави. Акцент в доклада са важността и нуждата от системни и постоянни усилия, които да засилят предприемаческия дух сред българите и да начертаят конкретни действия.
Проучването е проведено между 1 и 12 юни сред целева група, съставена от 1 000 жени и мъже на възраст над 15 години. В рамките на национално проведения Омнибус респондентите бяха интервюирани лице-в-лице от GfK Нюрнберг и Техническия университет в Мюнхен.
Една трета от българите считат, че превръщането им в предприемачи би ги направило независими от работодател, а друга една трета твърдят, че това би им донесло допълнителен доход. Само за сравнение, средно процента на готовност в световен план е 43%, а на ниво Европа - 38%.
„Вече повече от 55 години Amway подпомага предприемаческия дух навсякъде по света, вече повече от година и в България. Считам, че най-важното качество, за да си предприемач е инициативността, капацитета да се мотивираш сам, както и желанието да водиш. Точно тук, се включва Amway, като се ангажира с насърчаването на хората да започнат свой собствен бизнес, предоставя им нов познания, учи ги на нови умения, мотивира ги да се развиват. Така прокарва път на новите предприемачи в света на бизнеса.", сподели Йоана Енче, Главен Изпълнителен Директор на Amway за България, Румъния и Гърция.
За българите основната пречка пред реализирането им като предприемачи се крие в страха от провал. Трима от четирима отговорили или 78% изтъкват тази причина за главната, която ги отказва, което е доста по-слабо изразено в Европа (69%) и света (70%). Страхът от провал при българите се асоциира най-вече със страх от фалит и страх от икономическа криза. По-малко от един от десет от интервюираните смятат, че българското общество насърчава и стимулира предприемачеството.
Amway ще продължи да представя темата, тъй като насърчаването на предприемачески дух е съставна част от ДНК-то на компанията, и защото обществото трябва да вникне и разбере вътрешните подбуди, които вдъхновяват и стимулират едни хора да станат предприемачи, а други не.
Повече информация ще откриете на:www.amway.bg
Световен доклад на Amway за предприемачествотo 2015 г.