• 25 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Русенски студенти ще разработват прототип на градски автомобил, задвижван с водородна клетка

Русенски студенти ще разработват прототип на градски автомобил,  задвижван с водородна клетка

/КРОСС/Студенти от четири факултета на Русенския университет ще разработват прототип на градски автомобил, задвижван с водород. С него те планират участват в следващия Shell Eco-marathon Europe, който отново ще се проведе в Лондон. Според експерти в клас Градски прототипи, задвижвани с водород, са най-големите трудности и предизвикателства, които трябва да решат младите инженери. Със създаването на новия автомобил, Русенският университет ще участва в Shell Eco-marathon 2017 с още един екип, но в различни състезателни категории.

Идеята се заражда преди няколко месеца, след като по различни програми за студентски обмен, младежите се включват в изследователски екипи и посещават конференции, посветени на опазването на околната среда в различни европейски градове. Представители на Транспортния факултет, на Факултета по електроника, електротехника и автоматика, Аграрния факултет и Факултет Бизнес и мениджмънт ще работят по общия проект, с който да участват в състезания за алтернативни превозни средства. С помощта на преподаватели от различни катедри студентите ще опитат да създадат автомобил, задвижван с алтернатива енергия, който да отговаря на стандартите за движение по пътищата на Европа.

По време на среща с ректорското ръководство д-р Иван Христов от катедра Транспорт сподели, че на последния форум за „зелени" автомобили, завършил преди дни в холандския град Антверпен, една от най-дискутираните теми е била за използването на водорода като енергиен източник. Проучване, направено сред младежи на възраст до 34 години в европейските държави, показва увереността им, че употребата на електромобили е начин за опазване на околната среда.

Русенските студенти имат готова концепция, с която да поставят началото на новата разработка и вече получиха подкрепата на ректорското ръководство. Съвсем скоро предстои разпределението на задачите към отделните членове на мултидисциплинарния екип. Прототипът на градски автомобил, който ще се задвижва с водород, ще бъде разработван с идеята да участва в състезания, но и да отговаря на изискванията за движение по пътищата на Европа - т.е. да има фарове, чистачки и поне две врати.

Част от преподавателите, които ще работят със студентите, имат опит в Shell Eco-marathon и са готови да споделят не само знанията си, а и натрупания практически опит. Сред тях е доц. Георги Христов от Електрофакултета, който прогнозира, че след години електромобилите и автомобилите, задвижвани с хибридни източници на енергия ще бъдат част от ежедневието ни.
Според документ, приет през 2011 г. - Бяла книга - Пътна карта за постигането на единно европейско транспортно пространство-към конкурентоспособна транспортна система с ефективно използване на ресурсите, до 2030 година автомобилите, използващи конвенционални горива, трябва да намалеят двойно. Целта е през 2030-та в големите градове в Европа да има практически свободна от въглероден двуокис градска логистика. До 2050 година автомобилите с двигатели с вътрешно горене трябва да бъдат поетапно изтеглени от употреба в градовете, е записано още в Бялата книга.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.