- 18 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8632
- GBP / BGN 2.3665
- CHF / BGN 2.0778
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Радиоиндустрията с общ проект за изследване на аудиторията
02 Октомври 2014 | 16:54
София /КРОСС/ Българската радиоиндустрия, в лицето на Българското национално радио и големите частни радиовериги, представиха собствен проект за изследване на радиоаудиторията в България.
Пилотното проучване е извършено от международната агенция за маркетингови изследвания - IPSOS, поръчано и подкрепено от водещите радиостанции в България*.
Според радиоиндустрията, новото изследване, осигуряващо пълна и подробна информация за радиопазара, представлява крачка напред в представянето на данни за аудиторията, в услуга на медии и рекламодатели. Основни акценти в представянето на проекта пред журналисти и рекламни агенции, бяха общата методология, колективното възлагане на проучването, както и фактът, че проучването е собственост на самата индустрия, каквато е практиката в много държави.
Изключителна е добавената стойност и на специализирания софтуер за ползване на данните, който позволява целеви анализи според вида и срочността на кампаниите, тясно таргетиране и калибриране на медийния микс.
Предоставянето на подкрепени от индустрията данни за аудиторията, което се планира да продължи и в бъдеще, ще даде на рекламодатели и рекламни агенции изцяло нов и надежден инструмент за планиране и аргументиране на рекламните инвестиции.
От индустрията обясниха, че възложеното на IPSOS проучване е част от усилията на цялата радиообщност да осигури единни и надеждни данни за аудиторията, като се съобрази с модерните методи за регистрация и ползване на получената информация. Очаква се новата услуга да възстанови доверието в радиото, като мощен маркетингов канал.
Проучването на IPSOS очертава Радиото като изключително значима медия, достигаща до огромна част от населението. Според данните в пилотната фаза, ежедневната радиоаудитория надвишава 4 млн. човека (65,7% от населението на България). На седмична база, радио слушат над 5 млн. българи.
Анализите сочат, също така, че средната продължителност на слушане на радио е 162 минути на ден, като най-висока е аудиторията в сутрешните часове до обяд.
Най-често хората слушат радио чрез радиоприемник (83% от аудиторията), 9% - през интернет и по 6 % през мобилно устройство и телевизор.
Данните за мястото на слушане показват, че 46% от хората слушат радио в къщи, 24% на работа и 37% по време на път - в кола, в градския транспорт и др.
Пред представителите на рекламните агенции бе направена и демонстрация на възможностите на специализирания софтуер за ползване на данните, като бяха раздадени и кодове за индивидуален достъп до продукта.