- 14 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8569
- GBP / BGN 2.3519
- CHF / BGN 2.0876
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Турски инвеститор: Банско вече е марка за туристически продукт, нека не го разрушаваме
29 Януари 2015 | 13:17
/КРОСС/Банско сега е "на патерици". От 5 години знаем, че огромният проблем на ски курорта е струпването на хора на кабинковия лифт. Както всеки един гост, и аз, разбира се, не бих бил доволен да си платя карта за цял ден, а да остана блокиран два или три часа на километрични опашки, за да стигна до терените. Проблемът е очевиден за всички, не само за нас, инвеститорите, но и за общината, и за цяла България. Имаме възможност да доразвием ски зоната, имаме реален инвеститор, а си режем клона, на който седим?! Това е напълно неразбираемо.
Това казва Бурхан Немутл, турски инвеститор и генерален мениджър на хотел "Регнум", Банско, в интервю за "24 часа".
Като турски инвеститори ние повярвахме в потенциала на Банско. За статистика ще кажа, че миналата година въпреки липсата на достатъчно сняг курортът отчете 250 хиляди туристи. Ако те останат доволни, не чакат с часове на лифта, ви уверявам, че можем да очакваме по 25-30% ръст на година. Стратегията, която Министерството на туризма си постави, е страната да привлича минимум 1 милион туристи през зимния период. Но нека да е ясно, че това не става само с думи, а с реални действия, коментира той.
Аз съм от много години в хотелиерския бизнес и туризма. Оприличавам нашия бизнес с колело - за да се движиш, непрекъснато трябва да въртиш педалите. Ние правим всичко възможно, за да увеличим заетостта на хотелите, хората ни вярват, когато ходим и ги убеждаваме по изложения колко е хубаво тук, колко са прекрасни условията и разумни цените. Но от 100 души 30 не се връщат отново - именно заради този недостатък, който аз мисля, че е изкуствено създаден. Едно от основните направления, на които трябва да заложи държавата, е туризмът. Тук имаме огромен потенциал, но сега сме наистина без изход, повече нямаме време за губене. Ако България иска да има силна икономика, това е пътят, казва още Бурхан Немутл.
За разлика от нас съседните държави продължават да се развиват в тази посока и виждат потенциала на зимния туристически продукт. Ние тук го имаме, непонятно защо не искаме да се възползваме?! Знаете, че през последните години Турция също предприема крупни мерки в подкрепа на ски туризма. Освен сегашните курорти държавата инвестира милиони в изграждането на супермодерния ски център Кайсери. Преди няколко години там нямаше нищо. В момента се отделят огромни средства за изграждане на инфраструктура, включително и летище.
Нека си дадем сметка, че Банско вече се изгради като марка на туристически продукт. А едно от най-големите предизвикателства в бизнеса е именно изграждането на бранд. Като инвеститори и хотелиери на нас ни отнема изключително много време и средства да привлечем туристи, да ги убедим да дойдат тук, защото знаете, че конкуренцията е голяма. След това разчитаме тези гости да се върнат отново. Да, всички са доволни от ски пистите, ски инфраструктурата, но километричните опашки отблъскват хората. Ски зоната трябва да се доизгради, това ще осигури по-нататъшното развитие на ски туризма в България, казва още турският инвеститор.