- 26 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Втори ден опашки от ТИР-ове заради затворения „Дунав мост“
22 Октомври 2016 | 12:19
/КРОСС/За втори пореден ден, входът към моста и съответно границата ни с Румъния при Русе и Гюргево отново бяха затворени. По предварителна информация бариерите ще останат пуснати поне до 12 часа след обяд. Причината е измерване на якостта на пътя по съоръжението, което се прави след ремонт в румънската му част. Заявката за изпитанията на моста е подадена от румънската фирма за три поредни дни, включително днес и утре, предаде БНТ.
Налага се на пътя да бъдат поставени датчици и по него да преминават тежки камиони, за да се проследи дали качествено е изпълнен ремонта, дали има вибрации и дали той ще устои на натоварването от стотиците ТИР-ове и автомобили, които ежедневно преминават оттам.
Информацията, че мостът ще бъде затворен в три поредни дни за по 6 часа беше разпространена от агенция „Пътна инфраструктура" още в началото на седмицата. В момента опашката е само от чакащи ТИР-ове, коли няма за сега, но се очаква да се повтори сценария от вчера, когато в колоните се подредиха десетки коли и камиони.
Причината - шофьорите не са разбрали навреме, че трябва да сменят курса и да преминат в Румъния през някои от другите ни гранични пунктове. В този капан попаднаха предимно чужденци. Потърпевши станаха и много русенци и хора от региона, които за по-голямо удобство ползват възможно най-близките летища, тези в Букурещ.
Вчера камионите се подредиха на 6 километрова опашка, а колите образуваха колона от 1 километър. Подобна е била ситуацията и в Гюргево. След като движението беше пуснати, за да се облекчи трафикът, обработката на документите ставаше на всички 4 гишета, като с предимство бяха леките коли.
За да не се стига до инциденти, районът тук се охранява от полицията, създадена е и организация - ТИР-овете да изчакват на пътя към съседния град Мартен, а колите по вътрешния за града булевард „България".
Ремонтът на моста започна в началото на юни 2015-та година и трябваше да приключи през март тази година, но беше спрян заради лошото време през зимата. Работата беше възобновена преди 8 месеца. През това време пътят на моста в румънската му част беше преасфалтиран, бяха ремонтирани и подменени металните плочи на съоръжението, мантинелите, осветлението. През цялото време движението се регулира и превозните средства преминаваха само в едното платно, затова трябваше да се изчакват. Това беше причината в определени моменти в Русе да се образуват опашки от камиони.