• 28 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8572
  •  GBP / BGN 2.3451
  •  CHF / BGN 2.1010
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Борисов за язовирите: Има ли компромиси, значи ставаме съучастници

Борисов за язовирите: Има ли компромиси, значи ставаме съучастници

София /КРОСС/ Правителството разгледа доклад на министрите на околната среда и водите, на регионалното развитие и благоустройството, на енергетиката, на земеделието и храните и на вътрешните работи относно проблема със собствеността, отговорностите и контрола за техническото състояние на язовирите, във връзка с превенцията от наводнения. С доклада се предлагат и мерки за разрешаването на съществуващите проблеми, става ясно от стенограмата на днешното извънредно заседание на Министерски съвет.

Точка 7
Доклад за проблема със собствеността, отговорностите и контрола за техническото състояние на язовирите във връзка с превенцията от наводнения

БОЙКО БОРИСОВ: Точката се внася от министъра на околната среда и водите, от министъра на регионалното развитие и благоустройството, от министъра на енергетиката, от министъра на земеделието и храните и от министъра на вътрешните работи. Вчера, в неделя, работиха много усърдно колегите, за да подготвим тази точка.

Благодаря на госпожа Корнелия Нинова, че я повдигна в петък, за да я вкараме още днес в извънредното заседание.
Благодаря на главния прокурор, че изпрати прокурорите, направили проверката, за да не си четем доклада, а да могат да ни го предоставят и в същото време с няколко думи пред вас да кажат какви са им констатациите, за да можем да вземаме решения.
Благодаря ви, добре дошли!

ВЕСЕЛИН НАЙДЕНОВ: Добре заварили.
Уважаеми господин министър-председател, уважаеми дами и господа министри, имам честта да ви представя доклада, който главният прокурор разпореди да го предоставя, като това е едно взаимодействие между властите, между изпълнителната и съдебната власт.
Само с две изречения ще ви въведа в мащаба на проверката, която започна през месец септември, на 8 септември.
С мое разпореждане като завеждащ отдел във Върховната административна прокуратура за надзора по законността разпоредих извършването на проверка във връзка с настъпилите наводнения, за Закона за водите и Закона за защита при бедствия, как се прилагат нормите и кои контролни органи следва да бъдат активирани.
В проверката бяха включени 136 районни прокуратури, 28 окръжни прокуратури и 5 апелативни, като в първия етап на проверката следваше да се акцентира върху басейновите дирекции като контролен орган, който има изключителни правомощия по Закона за водите.
Предвид настъпилите бедствия, които бяха в следствие на наводненията, трябваше да направим проверка и на действията на органите, които са визирани в Закона за защита при бедствията.
В тази връзка ще помоля госпожа Ачка Канова да изложи изводите и констатациите, които са на работната група накратко, ако е възможно, за да не ви губим времето.

АЧКА КАНОВА: Работих по част от обобщаване на резултатите от проверката. Съвсем накратко искам да ви представя резултатите, които са негативни, не позитивните, защото има и такива в хода на проверката, но резултати, които налагат предприемане на адекватни мерки с оглед предотвратяване на бъдещи рискови бедствени ситуации и такива, до които се стига много често напоследък.
Една от важните констатации е, че не се осъществява или въобще не се осъществява техническа поддръжка и ремонтни работи върху хидротехническите съоръжения, което води до негативни резултати. Негативен резултат е липсата на техническа документация съгласно нормативните изисквания. Няма да посочвам конкретни нормативни изисквания, те са подробно поставени и посочени в доклада и могат да бъдат анализирани впоследствие. Тази техническа документация, липса на установеност на собствениците, стопанисването на язовирите, което е пречка за упражняване на ремонтни дейности върху тях.
Наличието на храстовидна дървесна растителност предполагам е известно на абсолютно всички и там не се осъществява контрол или малко се осъществява контрол. Контролът е възложен върху областни управители, кметове, басейновите дирекции за управление на водите.
Това, което е изключително тревожно като констатация, е липса на добра координация при упражняване на правомощията от страна на всички компетентни органи, които имат правомощие по Закона за водите и Закона за защити при бедствия. Тази добра координация трябва, според нас, да бъде постигната с общи усилия и да тръгне от централно ниво, за да може да не се стига до негативни резултати.
Тъжна констатация е липсата на финансов ресурс (предполагам, че това всеки го знае), за да бъдат поддържани техническите съоръжения и язовирите, за да бъдат поддържани речните корита чисти и да се премахва храстовидната растителност. За всяка една такава дейност се изисква възлагането на обществена поръчка. Знаете, че това също е свързано с време и ресурс.
Друг негативен резултат е пасивност от страна на компетентните органи при наличие на основания за ангажиране на административно-наказателна отговорност. Ще ви кажа един абсолютно кратък пример в това отношение. Контролният орган констатира, например - директорът на областната дирекция, нарушение на законовите изисквания. Дава предписания и впоследствие вместо да наложи административно-наказателна отговорност, за да бъде изпълнено това предписание, той дава ново предписание и единственото оправдание, да ви кажа, е липсата на финансов ресурс от страна на тези, които стопанисват язовирите и тези, на които е било дадено съответното предписание. Но пасивността от съответния административен орган също така демотивира собствениците, ползвателите на тези хидротехнически съоръжения да търсят начини и да предприемат действия за поддържането им, най-малко в добро техническо състояние.
Мога да ви кажа и друг пример, дава се предписание да бъде изпразнен съответен язовир наполовина с оглед предотвратяване на негативни последици. Това нещо не се прави, поне за това нещо такъв солиден финансов ресурс не се иска, но може да се направи и когато някой не го е направил няма, абсолютно никаква пречка да бъде ангажирана неговата административно-наказателна отговорност, защото това в крайна сметка е и една генерална превенция, по отношение на другите, които не изпълняват нормативните изисквания.
Констатираме размиване на отговорността между контролните правомощия на контролните органи. Това е законодателен проблем, според нас, но това е една много дълга тема, по която трябва да се дебатира. Типичен пример за това е констатацията, че нито една от басейновите дирекции не упражнява правомощието да гледа разпоредбата на чл. 145 от Закона за водите, съответно това правомощие е предоставено по тази разпоредба или на министъра на околната среда и водите, или на директора на басейновата дирекция - кой ще го упражни въпрос на координация между съответните контролни органи.
Независимо от тези констатации и независимо от резултатите от тази проверка, искам да поставя на вниманието ви проблем, който Върховната административна прокуратура констатира при други свои проверки и при други експертни становища, давани по повод проверки пред прокуратурата, а това е поголовното изсичане на горите, което води до сериозни проблеми при бедствени ситуации и аварии, при дъждове, и при топене на снегове - невъзможност да се задържат водите.
И последната негативна констатация, която искам да представя на вниманието ви, с което ще приключа, част от контролните органи, басейновите дирекции например, отричат свои правомощия по закон. Също това е сериозен проблем и проблемът е, че отричат тези свои правомощия по закон за това, защото закон и друг подзаконов нормативен акт в тази насока дават правомощия и на други органи.
Фактът, че едни административни органи или контролни органи притежават правомощия в определена област и тези правомощия биват притежавани от друг контролен орган, не освобождава от ангажимент и от отговорност всички да ги упражняват и когато законът предоставя в една насока контролни правомощия на различни органи, ми се струва, че е лесно да се размива отговорността или най-малко да не се упражнява, с очакването, че другият контролен орган ще упражнява това правомощие.
С това приключвам с констатацията на Върховната административна прокуратура.
В тази насока ние сме изготвили предложения до всички компетентни органи. На вниманието на всички компетентни органи - министър на околната среда и водите, областни управители по места, кметове по места, директори на басейнови дирекции сме изготвили предложения, като сме представили в детайли тези резултати. И ако може с общи усилия да се предприемат някакви действия ние сме насреща за добро взаимодействие.
Благодаря ви.

ВЕСЕЛИН НАЙДЕНОВ: Общо имаме внесени 95 предложения до териториалните структури, които са контролните органи - кметове, областни управители и басейнови дирекции. Две предложения имаме на органите на централната власт - министъра на вътрешните работи по Закона за защита при бедствия и едно предложение към министъра на околната среда и водите, с оглед засилване и издаване на определени методики за упражняване на правомощията на специализирания контролен орган - басейнови дирекции, защото за мен там е най-големият проблем, в басейнови дирекции. Там няма издадени карти съответно за областите на цялата страна, за това, къде е водосборът. Примерно, най-пострадалата община беше именно Мизия, защото при нея няма нито един язовир на практика, но общините, които са над нея, неглижират проблема за стопанисването на тези микроязовири и в крайна сметка, скъсвайки се една от стените, има това най-голямо наводнение в последните години в страната.
Имаме една друга проверка, даже вече имаме практика във Върховния административен съд, отново по Закона за водите. Тъй като много от микроязовирите бяха предоставени под наем, не както изисква законът - под формата на концесия. Нормата е изрична и не навсякъде бяха възприети нашите предложения. Там, където не бяха възприети, ние атакувахме със съответните протести пред съдилищата и вече има изработена съдебна практика на върховно ниво от Върховния административен съд, която е задължителна за всички останали съдилища. Където кметовете не чуха добре, имаме образувани наказателни производства, но това е от 2011 г. до 2012 г. приключи тази проверка за стопанисването и собствеността на тези микроязовири.
Тук беше малко по-различен акцентът на тази проверка, именно, басейновите дирекции, областните управители и органите на централната власт как упражняват правомощия и по молба на главния прокурор, господин Борисов, да Ви представя доклада.

БОЙКО БОРИСОВ: Това е добре. Имате ли го на флашки? Ако е възможно, да ни го предадете. Защо? Колеги, ако сега прокурорите са любезни да се отзоват на нашата покана да дойдат при нас, ако не вземем мерки, после ние ще ходим при тях. За това, първата констатация - басейновите дирекции, Министерство на околната среда и водите - няма нищо по-лошо от колективната безотговорност. Щом няма отговорник, а са няколко институции, значи това е все едно да направиш комисия за нещо. Сигурно е, че няма да се свърши работа накрая. С госпожа Бъчварова - законодателно, от приложенията, какво трябва да се направи? Да се внесе от парламентарния секретар с работните групи и комисии, които са в парламента съответно, поправки по закони, това, което трябва да се изчисти. Абсолютно никакво време няма. Зимата си върви, наводненията си вървят, а както се очакват и снеговалежи тези месеци, ще видите напролет какво ще стане. Затова ние до напролет трябва да сме приключили с темата. Там, където не се знае собствеността, най-лесният начин да разбереш кой е собственик, е като отиде булдозер и започне да бута дигата, да изпуска водата. Няма собственик, не се знае на кой е? В момента, в който булдозерът стъпи там, ще дойде собственикът.

АЧКА КАНОВА: Регистри се водят за собствеността на водните обекти, както по Закона за водите, в басейнова дирекция. Така че тези регистри следва да бъдат попълнени. Там това е законодателното решение.

БОЙКО БОРИСОВ: Имам предвид, госпожа Корнелия Нинова в петък ми каза, че има 75 язовира, които не се знае на кой са.

АЧКА КАНОВА: Факт е, че има много безстопанствени.

БОЙКО БОРИСОВ: Какво значи безстопанствен? След като е безстопанствен, той не трябва на никой, а може да доведе до човешки жертви. Отиват, разкопават стената и повече този язовир не е язовир, или гьол, или каквото е. Защото и най-малкото подобно езерце, ако се препълни и се скъса стената (отдолу обикновено има малки селца) и пак ще има двама, трима, девет загинали. Не можем повече да си го позволяваме. Веднъж бедствие, втори път бедствие - не се ли вземат мерки, си е престъпление. Затова хората са ни написали предписания.
И аз ще моля Прокуратурата по места, по същия начин, заедно с МВР, когато сега се задействат съответно на институциите - областни, кметове, министрите, които изброих, екология, земеделие - след като незаконната или масовата сеч, както беше наречена, създава жертви, тогава спираме - това, което правихте миналата седмица в Ботевград - да се знае всяко дърво, което е отрязано. Толкова! Риск повече не може да се търпи. Там, където не се знаят собствениците, събаряме; там, където трябва ремонт, е малко по-сложно, защото изисква финанси, но ще отрежем нещо, ще го запълним там, защото това е потенциален човешки живот. Неотлъчно! Докато сме в този работен порядък, виждате държавният обвинител в случая е държавен помагач да излезем от кризата, използвайте ги от това, което имат, използвайте ги там, където с прокурор трябва багерът и МВР да разрушат, да се повдигне обвинение. Като гледам, прокурорите имат поне 20 текста, могат да намерят, че или го е ползвал безплатно, или не е плащал такса, или незаконно се е настанил - Наказателен кодекс голям, винаги някой член ще се намери да бъде обвинен. Използвайте ги и това да бъде решено.

ВЕСЕЛИН НАЙДЕНОВ: Ние сме като авангард на Прокуратурата - вървим напред и констатираме някои сериозни неща, които все още не са прераснали в нарушения. Нашата цел е като отдел „Надзор законност" да активираме дейността на контролните органи не само в случая за наводненията. Примерно, миналата година извършихме много спешна проверка за бързите кредити и констатирахме някои случаи с Централна банка, които, за съжаление, в банковия надзор прераснаха в нещо по-различно. Всички знаем за КТБ. Но ние като институция, която се стреми точно и еднакво да прилага закона и да предпази, работим на превенция в случая. Тъй като превенцията е по-евтина, ако контролният орган бъде активиран да приложи точно правомощията си, по-евтино е за цялата държава и за всички данъкоплатци, а Прокуратурата по чл. 127 от Конституцията е длъжна да съблюдава спазването на закона. Именно това наше правомощие ние го упражняваме във всички сфери на обществено-политическия живот в страната - и на централно, и на окръжно ниво, и на апелативно, и на териториално ниво. От тази гледна точка моля да не ни гледате като хора, които само повдигаме обвинение. Нашият отдел набляга именно на превенцията, има капацитет и знания в не една област. Именно лошата практика в предходни години, която се стремим да не се допуска от контролните органи при прилагането на закона. В този смисъл и затова сме тук, за да покажем едно взаимодействие между властите, за което Ви благодаря, господин Борисов.

БОЙКО БОРИСОВ: Господин Найденов, аз не случайно казах на колегите да се възползват от превенцията докато я има, защото нея ще я има половин, един месец, докато всичките тези неща вървят. Впоследствие, когато не се извърши превенцията, това си става престъпление. Аз искам и да ви предпазя. Затова - разменете си телефони, флашките, в смисъл, за да не препечатваме сега в ерата на новите технологии доклада, който е 29 страници.

ВЕСЕЛИН НАЙДЕНОВ: Ще имам ангажимента.

БОЙКО БОРИСОВ: Да ги пуснете, за да може автоматично да ги сведете по всичките си... И то трябва да стане някъде до сряда - да ми дадете планче кое трябва да се реши със законодателна промяна, съответно веднага да влезем в парламента да кажем към всички партии, аз съм сигурен, че ще ни подкрепят, включително и опозиционните - моля ви, този закон, ето ги препоръките, дайте да го променим да ни отвържете ръцете да си свършим работа. А по другите теми - безкомпромисно: няма собственик, напукана стена... Или приключват, или съответно - тези язовири дават пари - дали е на „Национална електрическа компания" ЕАД, дали е на „Български енергиен холдинг", дали е на някой собственик, който гледа риба - дават пари. Ние не можем да кажем на един шофьор на улицата, че понеже нямал пари да си поддържа добре автомобила, си го кара и може да убие човек. Ние го санкционираме, спираме го от движение. Нали, Вучков? Глобяваме го. Тук защо е тази „добронамереност" - в кавички!
Така че, до сряда, до другия Министерски съвет искам да приемем план.
ИВЕЛИНА ВАСИЛЕВА: Това, което исках да изкоментирам, е, че безспорен приоритет на нашето правителство и част от управленската програма е наистина превенцията на риска от вредното въздействие на водите и справянето с щети от евентуални бедствия. Разбира се, работихме заедно с колегите по доклада и съответно действията, които трябва да бъдат предприети. Благодаря много на прокуратурата за информацията, която беше предоставена, това е част от общата политика. Разбира се, в контекста и на директивата за превенцията на риска от наводнения и плановете за управление на риска от наводнения, които се подготвят. Това, което искам да подчертая, е, че действително политическата воля е налична, тя стартира още по времето на предходното правителство с Ваша заповед, издадена 2012 г., с приемането на Националната стратегия за управление и развитие на водния сектор и продължава в тази посока. Ние излязохме с предложения, включително и с краткосрочни мерки до края на годината, за да можем да се справим с предизвикателствата. Те включват сформирането на работна група, която до края на годината да бъде готова със законодателни промени, с определянето на единен национален контролен орган, който да отговаря за техническото състояние на хидротехническите съоръжения, с което всъщност отпада и точка 34 от протокола на служебното правителство.

БОЙКО БОРИСОВ: Тук пише: „268 язовира с неопределена собственост".

ИВЕЛИНА ВАСИЛЕВА: Така е, да, 268 са язовирите с неопределена собственост. Към настоящия момент има 78 броя язовири, които са определени в предаварийно състояние. Мерките за справяне с това са включени в предложението с предоставяне на средства в размер на 500 хиляди лева за бюджета на Министерството на земеделието и храните с цел финансиране на дейности по време на извеждане от експлоатация.

БОЙКО БОРИСОВ: Възлагам на госпожа Бъчварова с всички областни управители днес да се говори, ако трябва утре да се проведе заседание, за сряда за Министерски съвет искам да знам областните управители какво ще ми кажат за тези 268 язовира. Искам да знам на кого са собственост. Ако не знаят, съответно да сменим областните управители. И без това към някои има напрежение - ето ти една прекрасна ситуация, за да се справим с този казус. Така че за сряда трябва да ги искаме.
Искам до края на декември, така както е поето като ангажимент, да приключим с тая тема. Събаряме, бутаме или съответно монтираме, ремонтираме, или санкционираме.

ИВЕЛИНА ВАСИЛЕВА: Предложили сме също така съставянето на работна група, председателствана от заместник-министър на околната среда с участието на ресорните заместник-министри на другите компетентни ведомства, за да могат да действат междувременно.

БОЙКО БОРИСОВ: Колега, каквото искате си предлагайте. Ние с прокурора искаме да не ви обвиняваме утре. Затова ви давам срокове. Каквото искате направете. На този лист трябва да ми пише „нула", а не „268". Искам да знам има ли някъде язовир, който да ми цъка като бомба, да го сложа в парламента и да кажа: господа, какво да направим - да го съборим, да го източим, да гласуваме бюджет от някое министерство да вземем, примерно, от отбраната или от вътрешно министерство, или от културата, да преценим, да го ремонтираме. Държавата е на всички вас, кажете какво да направим. Това искам да се знае. Нямаме никакво основание нито да крием някого, нито да го толерираме. Имаме в момента благосклонна Прокуратура, дава ни време да си свършим превенцията, оттам нататък целият ангажимент и отговорност е наша. Така че, Бъчварова - областните управители, комисията и ако ти трябва някаква помощ - с другите министерства.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Да обобщя какво предлагаме конкретно.
Тук идеята е следната. Ние имаме готовност с проект на текстове за Закона за водите, ще ги дооформим екипите на МОСВ и МРРБ и ще помолим парламента преди ваканцията, защото тя ще започне и ще е доста дълга, да ги разгледа и да ги приеме. Това е единият спешен вариант, който можем да отиграем, стига да получим и подкрепа в парламента.

БОЙКО БОРИСОВ: Ще я получите подкрепата в парламента, защото и опозицията повдига този въпрос. И те видяха какво е по наводненията. Тук всички сме патили хора, ще го приемат.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Ние този законопроект вече сме го предлагали в рамките на предишното правителство, въпросните текстове. Не ни ги подкрепиха управляващите, които сега са в опозиция. Дано сега ни подкрепят.

БОЙКО БОРИСОВ: Видяхте какво е в „Аспарухово", нали? Стояха там на загиналите хора и видяха, че не е хубаво. Ние стояхме в Бисер, другите стояха в Цар Калоян. На никой не му беше хубаво, нали? Затова отидете, ползвайте всичките тези групи, приемете закона и свършете работа.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Второто, което е много важно да направим, понеже има отработен механизъм с „Напоителни системи", „Напоителни системи" така или иначе управляват микроязовирите. Проблемните 263 и рисковите 70, те са микроязовири. Затова предлагаме, независимо каква е собствеността им, те да бъдат поети от „Напоителни системи", които имат експертизата и знаят как. Така или иначе, те управляват микроязовири, да се направи експертна...

БОЙКО БОРИСОВ: Приемаме го. Владислав Горанов да осигури 500 хиляди лева, да имат за експертиза и ако трябва за бързи ремонти по тази точка.

ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Вчера до обяд бяха 450 хиляди.

БОЙКО БОРИСОВ: Дай им 500 хиляди и да се приключи.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Предлагаме със спестените средства от бедствия и аварии и от междуведомствената комисия да се осигурят тези 500 хиляди лева. Има спестени средства в Комисията по бедствия и аварии, оттам да се вземат и да се предоставят.

БОЙКО БОРИСОВ: Направете го.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Това предлагаме в днешния доклад, това се опитвам да кажа.

ВЕСЕЛИН НАЙДЕНОВ: Няма пречка, ако фиксирате точно кои са, защото има динамика при изменението на язовирите - преди две-три седмици може един да е бил по-нискорисков, сега да е вече повече рисков, министърът на вътрешните работи по Закона за защита при бедствия и аварии, ако се идентифицира, че един язовир е в тежко предаварийно състояние, няма пречка да издаде разпореждане по закона, с оглед спиране или разрушаване на съответната стена. Това е като изключителна мярка, разбира се, защото повечето язовири, които имат проблеми, те са заради това, че не им работят механизмите за източване, техническите съоръжения. Тези технически съоръжения не могат да бъдат възстановени в рамките на една-две седмици или пет седмици. Те могат да бъдат възстановени в по-дълъг период. И ако има едно по-голямо наводнение или по-голям дъжд или снеговалеж, би следвало с едно изрично разпореждане на тези фиксирани язовири да им се прекъсне стената по някакъв начин, за да няма това наводнение. Да се източат.

БОЙКО БОРИСОВ: Те знаят как става. Господин Найденов, аз в случая не съм склонен на компромиси. Ако те досега, знаейки, че не им работят съоръженията за източване съответно, които са аварийни, между другото, така беше и в Бисер, това показва, че са не само недобросъвестни собственици, те с цялото си ясно съзнание знаят, че могат да причинят загуби и жертви. И това е и години наред, то не е днес да се е случило, ей сега, и да се чудим как да излезем от ситуацията, че се е случило сега. Това е от години. Щом е така, санкции. Има ли компромиси, продължим ли да им казваме „Да, разбира се, хайде, ще ви изчакаме до Никулден да изловите рибата, пък после ще видим", значи ние ставаме съучастници.
Превенцията значи да не го нарушаваш, а не да имаш шанс да се оттегляш във времето.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Затова е важно да приемем доклада днес, за да може тези мерки, които споменаваме, да бъдат изпълнени. Упълномощили сме новите областни управители, лично аз съм ги упълномощила, да действат по установяване на собствеността, министърът на вътрешните работи е разпоредил спешните контролни проверки на тях и на общините.

БОЙКО БОРИСОВ: Това е от вчерашното заседание.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Да. Затова Ви казвам, че затова трябва да приемем доклада.

БОЙКО БОРИСОВ: Удивявате ме, толкова бързо, браво!


ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Новите областни управители съм ги упълномощила в петък, те няма как да докладват в сряда. Затова днес трябва да приемем този доклад, за да довършим действията, които предлагаме днес.
Благодаря.

МЕГЛЕНА КУНЕВА: Малко по-различна посока на мислене. Първо, чудесно е, че Административна прокуратура е тук и това наистина е въпрос на сътрудничество, изключително важно за изпълнителната власт. Аз имам предложение този, който не си е свършил работата, да понесе наказание, защото ние забравяме, че има един Закон за административните нарушения и наказания, ние забравяме, че имаме изпълнение на закона и налагане със сила на закона и там, където има агенция собственик, който и да е, който не си е свършил работата, аз лично настоявам, господин премиер, да е ясно, че той е понесъл наказание. Да, имуществено или друго административно, но той е понесъл наказание. Защото иначе никога законите в България няма да са изпълнени. И това ни кара да се чувстваме несигурни общо.

БОЙКО БОРИСОВ: Добре. Прекрасно е, че сте се справили. Има доклад към точка 7. Ако няма други изказвания, да приемем точка 7.
Приемаме я.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.