- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Скандалът в немската автоиндустрия се разраства
29 Юли 2017 | 19:02
/КРОСС/ Скандалът около предполагаеми картелни договорки в германската автомобилна индустрия застигна и водещия производител на електроника „Бош", предава БНР. Според разследване на списание „Шпигел" представители на компанията са участвали в срещите на автомобилните гиганти „Фолксваген", „Ауди, „Порше", БМВ и „Даймлер", на които са обсъждани възможностите за манипулиране на данните за отделяните от дизеловите автомобили вредни газове. За сряда в канцлерството в Берлин е насрочена среща за "дизелгейт".
Според публикацията на "Шпигел", „Бош" е намерил решение, как да се редуцира скъпата добавка AdBlue, която намалява отделяния от дизеловите автомобили азотен оксид, причиняващ у хората проблеми с дишането и алергии. 70% от азотния оксид във въздуха е от дизеловите автомобили.
„Напълно е възможно, „Бош" да е участвал в тези договорки, защото концернът е основен доставчик за германската автоиндустрия. Нещо повече - „Бош" е водещият производител в областта на електрониката, коментира директорът на института за анализи в автомобилната индустрия проф. Вили Дииц.
Ако твърденията за картелни договорки се докажат, ударът по най-мощната индустрия на Германия може да повлече след себе си политици, мениджъри и работещи. Вчера за първи път в Германия се стигна до забрана за достъп до пазара. Транспортният министър Александър Добринт забрани на „Порше" да продава определен модел от гамата кросоувъри заради установена манипулация в софтуера. Концернът трябва да изтегли от пазара над 22 хиляди автомобила.
Ден преди това министърът на околната среда Барбара Хендрикс намекна за политически чадър над автомобилния бранш, който е най-важният в германската икономика с годишен оборот от над 400 милиарда евро.