- 25 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Веселин Божков: 60% от жалбите срещу мобилни оператори са основателни
01 Септември 2016 | 09:46
/КРОСС/ „60% от жалбите срещу мобилни оператори са основателни", това заяви председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков пред БНТ.
На този фон Божков отчете тенденция към намаляване на жалбите срещу мобилните оператори. До 31 август тази година са получени над 1850 жалби. През 2010 година Комисията е получила над 4900 сигнала, а в периода 2011-2012 жалбите са надхвърляли 5 хиляди.
В последно време гражданите най-много се оплакват от услуги, които операторите предлагат, а не могат да ги предоставят. Става въпрос за мобилен интернет и мобилна телевизия. Комисията е направила съответните проверки и е санкционирала съответните нарушения.
Други често срещани проблеми са отказът на предоставяне на фактури, нежеланите есемеси и предплатените услуги.
За потребителите, които желаят да прехвърлят номера си към друг оператор, Божков обясни, че по нормативни документи преносимостта трябва да стане в рамките на два дни. Комисията вече налага по 60 хиляди лева санкция за отказан пренесен номер или нарушаване на процедурата за преносимост на номерата.
„Нито един оператор няма право да ви откаже, дори вие да имате задължения, дори да сте взели устройство, за което дължите такси. Задължението за таксите не е основание за отказ за преносимост. За съжаление, обаче, операторите се опитват или да продължат времето на преносимост, или да създадат административни мерки. В началото ние бяхме определили по-малки санкции, тъй като смятахме, че част от проблемите са статистически или чисто технически от непознаване на самата нормативна база. Но 30-40 жалби от началото на годината за мен са сериозни, затова съм наложил по 60 хиляди лева санкция за оператора, който е отказал преносимост на номерата" коментира Божков.
От началото на процеса на преносимост на номерата има пренесени над 1 милион и 200 хиляди, което е една добра услуга и една добра динамика, отчете още Божков.