- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
„Пикадили” и „Карфур” се обединяват
10 Ноември 2014 | 17:51
/КРОСС/ Собствениците на веригите супермаркети „Карфур" и „Пикадили" се споразумяха да обединят дейността си в търговията на дребно в България, се посочва в съвместно съобщение на двете компании.
Собственикът на „Карфур" е „КМБ България", а „Пикадили" през първата половина на годината беше купена от „АП Март", свързана с производителя на пилешко месо „Градус".
Двете компании ще участват поравно в нов джойнт венчър, чийто капитал ще бъде увеличен с по 50% през тази и през следващата година, за да се подкрепи и стабилизира бизнесът и да се подобрят условията за плащане към доставчиците, се посочва в прессъобщението.
Новата компания ще оперира мрежа от 75 магазина в България с общ оборот от 452 млн. лв. за 2013 г. и повече от 3 хиляди служители.
Начело на новата структура като регионален мениджър ще застане Жером Лубер, настоящ изпълнителен директор на „Маринопулос Груп", която държи правата на марката „Карфур". Лубер има продължителен опит в търговията на дребно, бил е управляващ директор на "Карфур Гърция" в периода 2004-2008 г. и генерален мениджър за всички предпирятия в групата „Маринопулос", оперираща бизнес за повече от 2,5 млрд. евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.
На местно ниво структурата ще бъде управлявана съвместно от досегашните изпълнителни директори - Милош Ристич от „КМБ България" и Таня Косева-Бошова от „Пикадили".
Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и успешната интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти, се посочва в съобщението.
Споразумението ще стане окончателно след официално одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.