- 27 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8588
- GBP / BGN 2.3429
- CHF / BGN 2.0999
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
НСИ представи проект за реализиране на Централизирана административна информационна система
31 Май 2017 | 15:48
/КРОСС/ На 31 май 2017 г., на пресконференция в Националния статистически институт (НСИ) бе представен проект „Реализиране на Централизирана административна информационна система (ЦАИС) „Единна входна точка" за подаване на годишни финансови отчети и статистика в машинночетим формат и интеграция с НАП, НСИ, АВ (ТР)". Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление" (ОПДУ) 2014 - 2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
Основната цел на проекта е осигуряване на автоматизиран обмен на данни в машинночетим формат между Националния статистически институт (НСИ) и Агенция по вписванията (АВ) чрез надграждане на Информационна система "Бизнес статистика" (ИСБС) и интеграция към Информационната система на Търговския регистър. В резултат на успешната реализация на проекта ще се намали административната тежест за бизнеса, като ще се даде възможност на всички респонденти да подават ГФО на едно-единствено място в държавната администрация (ИСБС в НСИ).
Диана Янчева, заместник-председател на НСИ, направи преглед на всички инициативи и текущи проекти на НСИ в рамките на ОПДУ и подчерта важността на един от основните принципи на електронното управление за еднократно събиране на данни и многократното им използване, залегнал в Закона за електронното управление.
Тя благодари за разбирането и подкрепата на Оперативната програма „Добро управление", за осигуреното финансиране за този и други проекти, с които ще се обнови хардуерът на институцията, ще се покрият най-високите стандарти за сигурност на информацията и ще се довърши надграждането на Единната входна точка между НСИ и НАП чрез включване на АВ.
Анастас Троянски, ръководител на проекта и директор на дирекция „Бизнес статистика", подчерта, че подаването на годишни финансови отчети е сред най-често използваните административни услуги в страната и чрез присъединяването на АВ към „Единна входна точка" над 300 000 нормативно задължени юридически лица и търговци ще имат възможност да изпълнят задълженията си към АВ по публикуване на ГФО (без опашки, без загуба на работни часове и разходи за хартия и тонер). Резултатите от проекта ще бъдат трайно използвани след приключването му, без да е необходимо допълнително финансиране.
Проектът е с продължителност 18 месеца (13 март 2017 г. - 12 септември 2018 г.) и общата му стойност е 594 100 лева.