- 25 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Honda Clarity Fuel Cell – най-съвременният автомобил с горивни клетки е в Европа
24 Април 2017 | 14:21
/КРОСС/ При изцяло новия Clarity Fuel Cell, Honda има за цел да премахне дизайнерските компромиси, които често се срещат при алтернативно задвижваните автомобили. Целта е да се получи кола с горивни клетки, пригодена за всекидневно шофиране и пътуване на дълги разстояния, каквито са другите седани. За тази цел пакетът от горивни клетки, разположен в централния тунел на модела от предишното поколение, беше значително намален. Това означава, че той можеше да бъде поставен под капака, като по този начин се постига по-ефективно оформление и се отваря по-голямо пространство в купето. Така автомобилът, който е седан с горивни клетки, може да осигури комфортно място за петима пътници и е на първо място в света по този показател.
Изцяло новият Clarity Fuel Cell е образец за напредничав аеродинамичен дизайн с функции, които спомагат за отвеждане на въздушния поток около автомобила. Иновациите допълват леката и висококачествена рама на каросерията, която се характеризира с първокласно приложение на висококачествена стомана тип "ламбда", която се подава на отлично формиране. В 55% от материалите на рамата и каросерията са използвани стоманата, с изключително висока якост на опън, алуминий и композитни материали, което е значително по-високо (около 29%) от тези, които се влагат при другите седани на Honda. В резултат на това универсалното тяло на автомобила тежи около 15% по-малко от еквивалентната бензинова кола. Това спомага за повишаване на неговата ефективност в сравнение с конкурентите.
"Напредничавият модерен салон" на Honda в автомобила отразява хармонията на съвременните технологии и осигурява превъзходно ниво на комфорт. Освен това Honda Clarity Fuel Cell е най-модерният автомобил в света, задвижван с горивни клетки, като осигурява най-дългия от всички превозни средства с нулеви емисии максимален пробег - приблизително 650 км в условията на New European Driving Cycle (NEDC). Това показват вътрешните тестове на Honda. Clarity Fuel Cell е оборудван с резервоар за високо налягане и може да съхранява водород при 70 МРа. По-високият обем на водорода, който може да се съхранява, увеличава и пробега на превозното средство. Съвременният стек на горивните клетки е по-малък в сравнение с този на предшественика си - FCX Clarity, но има по-висока мощност. Clarity Fuel Cell е със 103 кВт, срещу 100 кВт в FCX.
Иновативното намаляване на броя на отделните клетки в стека позволи цялостното устройство да бъде монтирано на мястото на двигателя, скоростната кутия и модула за управление на мощността. Въпреки компактния характер на системата за задвижване с горивни клетки, съвременните технологии на Honda са осигурили водеща в света ефективност. Оригиналните сепаратори на Honda са по-напреднали, а клетките вече имат по-висока ефективност и по-стройна форма, благодарение на намаляването на 1 мм (20%) на дебелината на всяка клетка. Така пакетът с горивни клетки е с 33% по-компактен от първоначално използваният при FCX Clarity. Пристигането на новият Clarity Fuel Cell в Европа е ключова част от "Електрическата визия" на Honda, която бе обявена на автомобилното изложение в Женева през март 2017 г. Целта е електрическите двигатели да бъдат в две трети от автомобилите, продавани в Европа до 2025 г. Clarity Fuel Cell дава стимул на продължаващите усилия на Honda да стимулира използването на горивни клетки и създаването на инфраструктура за зареждане с водород на континента.
Honda ще пусне специални бройки нови автомобили Clarity Fuel Cell в европейски демонстрационни проекти до 2022 г., като представя и напредналото си развитие в областта на горивните клетки, както и впечатляващото реално представяне на тези автомобили. Първоначалното производството на Clarity Fuel Cell се извършва в специализираните заводи на Honda в Точиги, Япония, като постепенно ще се увеличат и обемите му с нарастване на търсенето. В Европа Clarity Fuel Cell се тества в ограничени бройки във Великобритания и Дания чрез проекта HyFIVE.