- 06 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.7948
- GBP / BGN 2.3306
- CHF / BGN 2.0802
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Петият Opel Corsa: да се учиш от по-малките
09 Ноември 2014 | 10:51
/КРОСС/ Край на противното тракане, край на отвратителните вибрации: още с първите метри новата Corsa обръща на 180 градуса традиционните ни представи за 3-цилиндров мотор. Досега нечетният брой цилиндри беше присъщ по-скоро на моторизираните пазарски колички - така де, все пак под капака трябваше да има нещо, което да бъде максимално икономично и максимално евтино.
Революционният бензинов EcoTec с работен обем 1 л и максимална мощност от 115 конски сили е най-важната иновация за последното издание на хитовата Corsa. С мощната си тяга от ниски обороти и тихата си работа той ни кара да забравим предразсъдъците и здраво да настъпваме газта. Съжаляваме, малкият, не биваше да те подценяваме заради броя на „гърлата" ти!
След толкова дълго чакане най-накрая успяхме да застанем зад волана на малкия Opel, за да намерим отговор на въпроса „Колко нова е новата Corsa?". В Рюселсхайм не са променили своя Evergreen (продаден в 12-милионен тираж от 1982-ра до днес) из основи, но са го подобрили, така че да отговаря на модните и техническите тенденции.
Каросерията е наследена от предшественика, но е подобрена. Размерите й са запазени - защото, както през 2006-а, така и днес те осигуряват прилично място в купето. За да изглежда достатъчно шик, Corsa е получила предницата на „малкия си брат" Adam, както и характерните за новите модели на марката извивки върху вратите. С новите си стопове автомобилът прилича на умалена Astra, но като цяло силуетът не е претърпял съществени промени. По-сериозно е обновлението на интериора, който е тотално различен в сравнение с този на предшественика. Претрупаната с копчета централна конзола е отишла в миналото и на нейно място се е настанил прегледен кокпит с по-мека пластмаса и инфотейнмънт системата IntelliLink, също позната от Adam. Към нея се добавя цяла армада от електронни „помощници" - система за предупреждение от сблъсък, система за следене на лентата и дистанцията, камера за заден ход и асистент за паркиране. С други думи - този Opel предлага много лукс върху малко място.
Благодарение на усилената подрама отпред модификацията на повечето компоненти от окачването и „свалянето" на центъра на тежестта с 5 мм Corsa влиза по-уверено в завоите, а и вози съвсем прилично. Електрическото сервоуправление е станало по-директно и осигурява повече удоволствие от шофирането заедно с новата 6-степенна трансмисия, която превключва много по-точно.
Когато новата Corsa се появи при дилърите в края на годината, тя отново ще се предлага във версии с три (от 18 795 лв.) и с пет врати (от 19 385 лв.). Изглежда, клиентите имат много добри очаквания за новия модел - до момента за него са постъпили над 30 000 поръчки - които гарантират добро усещане по високите етажи на властта в Opel.
Извод
С много усилия Corsa е подготвена за атака в класа на малките. Германците са изчистили всеки неин недостатък - точка по точка, визуално и технически. Дали тя е тотално нова? Всъщност никой не се интересува от това - важното е, че създава усещане за качество и за модел от по-висок клас. А това е доказателство, че в Рюселсхайм са си написали домашното, съобщава autobild.bg.