• 25 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Представиха първия електрически влекач

Представиха първия електрически влекач

/КРОСС/ Докато се очаква Nikola, който тръгна по стъпките на Tesla с предварителни заявки и капаро, както и самата Tesla да покажат електрическите си серийни камиони, изненадата дойде от неочаквано място. Cummins, производител на двигатели за тежкотоварни камиони, направи изненадваща премиера на своя електрически влекач Aeos, съобщава Vesti.

Камионът разчита на пакет батерии с капацитет 140 kWh, които му осигуряват пробег между две зареждания от 160 км, което значи, че той ще е пригоден предимно за градско шофиране. Но не бързайте да се присмивате, защото, както вече знаете, няколко държави решиха да забранят ДВГ през 2040 г. Вярно, това може би няма да важи за леко и тежкотоварните камиони, но казусът все още е отворен.

Важното е, че пълното презареждане на батериите отнема само около час, като целта на Cummins е да намали това време на само 20 минути до края на десетилетието. За да се увеличи пробегът, производителят предвижда възможността за монтиране на допълнителен пакет батерии, с които да гарантира автономен пробег до 30 мили (480 км).

Cummins вади още няколко коза от ръкава си. Единият е регенеравитното спиране, а другият са соларните панели върху покрива на кабината, които събират слънчева енергия и я пренасят към батериите, за да се увеличи пробегът.

Аеродинамиката също има много важно значение за подобряване на ефикасността, поради което конвенционалните странични огледала са заместени от камери, за да се намали коефициентът на челно въздушно съпротивление. Кабината е по-издължена, а фугите по панелите на купето и под него са минимизирани.

Какво е теглото? Един от най-важните въпроси тук. Според Cummins говорим за брутна маса на влекач, прицеп и товар от 34 000 кг.
Forbes твърди, че по-малката версия на камиона ще влезе в производство през 2019 г. Тук трябва да се отбележи, че Cummins реално няма да произвежда влекача, а ще доставя цялата електронна система на батериите, като самите батерии ще закупува от все още неназован доставчик.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.