• 25 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

До три пъти е разликата в цените в държавите от ЕС

До три пъти е разликата в цените в държавите от ЕС

/КРОСС/ Най-голяма е разликата при групите „Ресторанти и хотели" и „Алкохолни напитки и тютюневи изделия"

През 2016 г. равнищата на цени за потребителски стоки и услуги се различават значително между страните от ЕС. Дания (139% от средното за ЕС) има най-високо равнище на цени, следвана от Ирландия (125%), Люксембург и Швеция (по 124%), Финландия и Обединеното кралство (по 121%).

Най-ниско е равнището на цените в България (48%), докато в Полша (53%) и Румъния (52%) е около половината от средното за ЕС. С други думи, равнищата на цени за потребителски стоки и услуги в ЕС варират почти три пъти между държавите с най-ниски и най-високи равнища на цени.

Данните за равнищата на потребителски цени са публикувани от Евростат, Статистическата служба на ЕС, и могат да бъдат намерени тук.

Равнищата на цени за група „Храни и безалкохолни напитки" са най-високи в Дания и най-ниски в Полша и Румъния

През 2016 г. ценовото равнище на сравнима кошница от стоки в група „Храни и безалкохолни напитки" в ЕС е повече от два пъти по-високо в най-скъпата страна в ЕС по отношение на най-евтината. Ценовите равнища са в диапазон от 62% от средното за ЕС равнище в Полша и Румъния до почти 150% от средното в Дания (148%), следвана от Швеция (126%), Австрия (123%), Люксембург (121%), Ирландия и Финландия (по 120%).

Стоките от група „Алкохолни напитки и тютюневи изделия" са най-скъпи в Ирландия и Обединеното кралство

Ценовите равнища на стоките от група „Алкохолни напитки и тютюневи изделия" показват значителни разлики в страните - до три пъти. Най-ниските ценови равнища са регистрирани в България (56% от средното), следвана от Унгария (67%), Полша (68%) и Румъния (69%). Най-високите цени са наблюдавани в Ирландия (175%) и Обединеното кралство (162%), следвани на разстояние от трите северни членки на ЕС - Финландия, (135%), Швеция (128%) и Дания (122%). Трябва да се отбележи, че тези големи ценови различия се дължат основно на различното данъчно третиране на тези продукти в държавите от ЕС.

Цените на услугите в група „Ресторанти и хотели" са повече от три пъти по-високи в Дания в сравнение с България

Ресторантите и хотелите са още една категория, в която разликите в равнищата на цените са ясно изразени. Равнищата са в границите от около 60% от средното за ЕС в България (44%), Румъния (53%) и Чешката република (56%) до 150% в Дания и 144% в Швеция.

По-малки са различията за групите „Потребителска електроника", „Транспортни превозни средства за лично ползване" и „Облекла"

Потребителската електроника е група от продукти, в която цените се различават най-малко между държавите в ЕС и варират от 86% от средното в Полша до 115% в Дания. Облеклата са друга група от продукти, показваща по-малки различия в цените между страните от ЕС, като най-ниски са в България (81% от средното) и най-високи - в Швеция (136%). В групата на транспортните превозни средства за лично ползване разликите между страните са от 78% в Чешката република до 119% в Нидерландия с изключение на Дания, която е със 146% от средното за ЕС ниво.

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.