• 27 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8572
  •  GBP / BGN 2.3451
  •  CHF / BGN 2.1010
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Само двама машинисти ще бъдат съдени за трагедията в Хитрино

Само двама машинисти ще бъдат съдени за трагедията в Хитрино

/КРОСС/ Само двамата машинисти на първия локомотив от дерайлиралия влак на гара Хитрино - Димитър Михнев и Радослав Петков, ще застанат на подсъдимата скамейка за трагедията от края на миналата година.

Почти на финала е разследването на инцидента, след който вследствие, на който цистерна избухна и загинаха 7 души, а близо 30 пострадаха.

Очаква се делото да влезе в съда преди началото на лятната съдебна ваканция, каза директорът на Националната следствена служба Евгени Диков.

Диков обясни защо следствието е ограничило кръга на подсъдимите само до двамата машинисти пред журналисти преди Общото събрание на следователите за избор на член на Висшия съдебен съвет, на което е единственият кандидат.

„Защото експертизата и докладът на транспортното министерство са категорични, че причината за дерайлирането на влака е почти два пъти по-високата от разрешената скорост. Последвалата експлозия е следствието от това. Установено е било и че фирмата - собственик на влаковата композиция е осигурявала време за почивка на машинистите и им създала нормални условия на труд".

Що се отнася до инфраструктурата, която е известно, че е стара, Диков коментира, че именно затова е имало ограничение на скоростта до 40 км/ч, което машинистите от първия локомотив са нарушили.

„Те затова пътуват по двама в първия локомотив. Ако първо лице машинист не забележи сигнала на светофара или другите светлинни сигнали, вторият е длъжен да реагира. Може би и рутината им е изиграла лоша шега, защото обикновено са минавали транзит през тази гара. Мисля, че няколко седмици преди това имат указания, че на тази гара трябва да спрат и да изчакат пътническия влак. Не им е за пръв път това минаване, но просто най-вероятно, пак казвам, поради рутината, която са имали отпреди, са решили да преминат", допълни Диков, цитиран от БНР.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

ВИСОКАТА СКОРОСТ С КОЯТО ВЛАКЪТ Е НАВЛЯЗЪЛ В ХИТРИНО Е СЛЕДСТВИЕ НА НАРУШЕНАТА ЦЯЛОСТНА СИСТЕМА НА БЕЗОПАСНОСТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО НА НОРМАТИВНО (МИНИСТЕРСКО) НИВО, ТЕХНИЧЕСКО НИВО (НКЖИ) И ЕДВА НА ТРЕТО МЯСТО Е ЧОВЕШКИЯТ ФАКТОР. СЛЕДОВАТЕЛНО, ОСНОВНАТА ПРИЧИНА ЗА УЖАСНАТА КАТАСТРОФА В ХИТРИНО, С ВСИЧКИ РАЗРУШЕНИЯ И УБИЙСТВОТО НА 7 ДУШИ, Е ЛИПСАТА НА ЕФЕКТИВНА СИСТЕМА ЗА БЕЗОПАСНОСТ НА ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ ПРИ ПРЕВОЗ НА ОПАСНИ ТОВАРИ. ВИСОКАТА СКОРОСТ Е САМО СЛЕДСТВИЕ НА БЕЗХАБЕРИЕ И БЕЗОТГОВОРНОСТ НА МТИТС, НКЖИ И ВСИЧКИ ЛИЦА ИМАЩИ ПРЯКО ИЛИ КОСВЕНО ОТНОШЕНИЕ КЪМ БЕЗОПАСНОСТТА НА ТРАНСПОРТА.

13.05.2017 23:14:16

Анонимен

АВТОМАТИЧНА ЛОКОМОТИВНА СИГНАЛИЗАЦИЯ - АЛС. Такава система изключва грешка на човешкия фактор и предпазва влака от превишена скорост и грешно подадена сигнализация. В допълнение, такава система трябва да включва специални мерки за безопасност при превоз на ОПАСНИ ТОВАРИ. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕВОЗЪТ НА ЛЕСНО ЗАПАЛИМИ И ВЗРИВООПАСНИ ТОВАРИ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗВЪРШВА ПРИ ИЗКЛЮЧЕНА КОНТАКТНА МРЕЖА ПО ПЪТЯ НА ОПАСНИЯ ТОВАР, Т.Е. В СЕКТОРА НА ОПАСНИЯ ТОВАР. СЛЕДОВАТЕЛНО, ВЗРИВООПАСНИЯТ/ ЛЕСНОЗАПАЛИМИЯТ ТОВАР ТРЯБВА ДА СЕ ПРЕВОЗВА С ДИЗЕЛОВИ ЛОКОМОТИВИ.

13.05.2017 23:12:40

Анонимен

Защо бившият шеф на НКЖИ Милчо Ламбрев, който явно е бил под крилото на Ивайло Московски, тъй като си запази поста по времето на Московски-2, но логично беше уволнен от служебния министър, та защо този Милчо Ламбрев не е изградил Автоматична локомотивна система на гара Хитрино, която според него самия би предотвратила навлизането на влака в гарата със скорост по-висока от позволената?

13.05.2017 23:11:11

Анонимен

Кой е отговорен за калпавата нормативна база, която позволи да се случи катастрофата в Хитрино? Дали двамата машинисти или министър Ивайло Московски и неговата директорка на дирекция "Правна", която твори бози, защото мисленетой е извратено, поради неоспоримия факт, че в явен конфликт на интереси заема две длъжности в МТИТС в продължение на почти три години? Зашо Московски си затваря очите за беззаконието в МТИТС, позволяващо на държавната служителка Красимира Стоянова да си развява байрака едновременно и като политическо лице - началник на политическия кабинет на министъра? Машинистите ли са виновни за корупцията в МТИТС, която доведе до катастрофата в Хитрино?

13.05.2017 23:04:44

Анонимен

При идеално поддърана инфраструктура, недопускане на независимо разследване не е учудващо, че само те ще будат съдени. Другите ги избрахме да ни управляват.

13.05.2017 15:39:08

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.