За електроавтомобилите няма да има екотакса, за хибридите ще бъде много намалена, за новите коли също ще бъде намалена, тези които са до 5 години ще бъде запазена, а за по-старите ще бъде увеличена, обясни пред БНТ министър Нено Димов.
"Ще обхванем и тежките превозни средства", каза Димов и допълни, че над 1 млн. автомобила в България са над 20-годишни.
Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда, отбеляза Димов.
- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Намаляват екотаксите за нови коли, увеличават за старите
12 Април 2018 | 10:33
/КРОСС/ Ще променим екотаксите за автомобилите, заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов.
Предвижда се и въвеждането на цветни стикери, според степента, с която автомобилът замърсява околната среда.
По думите на министъра има различни причини за замърсяването на въздуха в Европа, като даде пример с Кипър, където имат проблем със завишени нива на фини прахови частици, идващи от Сахара.
Трябва да се вземат мерки на четири нива, призова министър Димов - европейско, национално, местно, лично. Забраната да влизат дизелови автомобили на дадена територия води до изкривяване на пазара, коментира Димов. Според него това изкривяване трябва да бъде регулирано на европейско ниво като част от единния европейски пазар.
"Темата за мръсния въздух се повдига за първи път на толкова високо ниво, България постави темата, благодарение на европредседателството. Това е проблем, който се припознава от всяка една държава, свързан с благосъстоянието и здравеопазването. Той не може да намери единно решение", заяви още министърът на околната среда и водите.
По думите на министъра има различни причини за замърсяването на въздуха в Европа, като даде пример с Кипър, където имат проблем със завишени нива на фини прахови частици, идващи от Сахара.
Трябва да се вземат мерки на четири нива, призова министър Димов - европейско, национално, местно, лично. Забраната да влизат дизелови автомобили на дадена територия води до изкривяване на пазара, коментира Димов. Според него това изкривяване трябва да бъде регулирано на европейско ниво като част от единния европейски пазар.
"Темата за мръсния въздух се повдига за първи път на толкова високо ниво, България постави темата, благодарение на европредседателството. Това е проблем, който се припознава от всяка една държава, свързан с благосъстоянието и здравеопазването. Той не може да намери единно решение", заяви още министърът на околната среда и водите.
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР