- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Сексуално-образователната кампания на Durex, в която се включиха 48 000 ученици, сложи край на учебната година
06 Юли 2016 | 10:09
/КРОСС/ На 6-и юли Durex обяви края на сексуално-образователната програма на компанията, която се проведе в 80 училища в 7 български града. 48 000 ученици се включиха в инициативата, а 6000 младежи на възраст между 14 и 16 години, посетиха лекции относно връзките и секса. Образователните класове запознаха учениците с физическите промени, съпътстващи пубертета, митовете и истините, свързани със сексуалния акт, нежеланата бременност, методите за контрацепция, сексуално предаваните инфекции и ХИВ. Durex, в партньорство с Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП), организираха лекции в София, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Русе и Плевен, които продължиха в рамките на 7 седмици.
„Кампанията помага на младите българи да получат подходяща информация в сферата на сексуалното и репродуктивно здраве и да осъзнаят, че ползването на презервативи и здравната превенция са определящи за развитието на сексуалния им живот. За нас е важно да достигнем с подходящи послания до учениците на възраст между 14 и 16 години, тъй като те тепърва изграждат сексуалната си култура. Сексът все още е тема табу в България и това води до ниско ниво на образованост по темата. Благодарение на инициативата на партньори като Durex, имаме възможност да предприемем нови стъпки, да информираме повече млади хора и да отговорим на повече въпроси, свързани със сексуалното здраве", коментира д-р Радосвета Стаменкова, изпълнителен директор на Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве.
Тазгодишната сексуално-образователната кампания на Durex провокира голям интерес, любопитство и много въпроси от страна на учениците, което води до положителна промяна, споделят лекторите, участници в обученията. Последователните стъпки в областта на сексуалното образование са ключови за информирането на младите относно нежеланата бременност, сексуално преносимите инфекции, както и за отношението на противоположния пол към секса. Кампанията е част от проекта "When it's On, It's On" на Durex, чиято мисия е да разкрива причините и липсата на единомислие, които спират младежите между 16 и 24-годишна възраст от практикуването на безопасен секс. Проучването в рамките на проекта доказва, че 40% от сексуално активните млади хора на възраст между 16 и 24 години са правили секс с повече от един партньор без презерватив, а 61% обикновено не помислят за презерватива до момента, в който той не им потрябва.