- 26 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Двигател на "Ферари" за втора поредна година е №1 в света
22 Юни 2017 | 14:25
/КРОСС/ Организаторите на ежегодния конкурс „Световен двигател на годината" обявиха резултатите от гласуването за 2017. Жури от 58 журналисти от цял свят определиха победителите в 12 категории. Голяма част от тях и преди са печелили наградата.
За №1 в света в общото класиране бе обявен битурбо моторът Ferrrai F154 V8 с обем 3,9 литра, съобщава Automedia. Агрегатът с мощност 670 к.с. печели наградата за втора поредна година.
Този път организаторите са добавили и още две категории - „най-добър нов двигател на годината" и „най-добър електрически двигател на годината".
Любопитното е, че сред победителите няма нито един дизелов агрегат. Единствено 2,0-литровият дизел Mercedes OM 654 успя да влезе в тройката в категорията на „новите мотори".
Победители в конкурса за 2017 г.
„Двигател на годината": Ferrari V8 3.9 Biturbo*
(второто място е за 3,0-литров боксер на Porsche, а третото за 1,5-литровия мотор на BMW).
„Най-добър нов двигател": Honda V6 3.5 Biturbo Hybrid
(в Топ 3 влизат от 2,0-литровият дизел на Mercedes-Benz и 2,9-литровия V6 на Alfa Romeo Giulia)
Най-добър спортен двигател: Ferrari V8 3.9 Biturbo*
(втори е 4,0-литровият боксер на Porsche, а трети - 4,0-литровият V8 битурбо на Mercedes-AMG)
„Най-добър електрически двигател": Tesla Model S/Model X
(следват BMW i3 и моторът на General Motors, поставян на Chevrolet Bolt)
„Най-добър екологичен двигател": Tesla Model S/Model X*
(второ място за 1,5-литровия бензинов мотор от хибрида BMW i8 и трето за електромотора на Chevrolet Bolt)
„Най-добър двигател с обем до 1,0 литър: Ford EcoBoost 1.0 Turbo*
(В топ 3 влизат още 1,0-литров бензинов мотор на Volkswagen и 2-цилиндровият мотор на BMW i3)
„Най-добър двигател с обем 1,0-1,4 л: Peugeot-Citroen 1.2 Turbo*
(следват 1,2-литров мотор с 3 цилиндъра на BMW, поставян на MINI, и 1,4-литровия TFSI на Volkswagen)
Най-добър двигател с обем 1,4-1,8 л: BMW 1.5 Turbo Hybrid*
(второто място е за 1,5-литровия турбомотор на BMW, поставян на 1-Series, и 1,8-литровият TFSI на Audi)
„Най-добър двигател с обем 1,8-2,0 л: Porsche 2.0 Turbo
(втори е 2,0-литров тубомотор на Mercedes-AMG, а трети - 2,0-литровият TFSI на Audi)
„Най-добър двигател с обем 2,0-2,5 л: Audi 2.5 TFSI*
(следват 2,5-литров мотор Porsche и 2,3-литровият EcoBoost на Ford, поставян на Focus RS и на Mustang).
„Най-добър двигател с обем 2,5-3,0 литра: Porsche 3.0 Biturbo*
(в тройката влизат 6-цилиндровият турбомотор на BMW (M3, M4) и 2,9-литровият битурбо V6 на Fiat Chrysler (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio).
„Най-добър двигател с обем 3,0-4,0литра: Ferrari V8 3.9 Biturbo*
(втори е 4,0-литровият битурбо V8 на Mercedes-AMG, а трети - 4,0-литровият мотор на Porschе)
„Най-добър двигател с обем над 4,0 л: Ferrari V12 6.3*
(в топ 3 влизат 5,2-литровият V10 на Audi и 6,5-литровият V12 на Lamborghini).
Заб: Със звездичка са отбелязани победителите в конкурса от 2016 г.