- 27 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8588
- GBP / BGN 2.3429
- CHF / BGN 2.0999
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Основателите на компания за 100 млн. долара не ползват имейли
26 Декември 2015 | 19:00
/КРОСС/Когато управлява компания на стойност 100 млн. долара, хората искат да говорят с теб. Основателите на Life is Good, базирана в Ню Инглънд компания за облекло, която е известна най-вече с тениските си с оптимистични надписи, знаят това от личен опит. Четиридесет и седем годишният Джон Джейкъбс и неговият брат Бърт Джейкъбс (50 г.) започват да продават тениски на улицата през 1989 г., а впоследствие основават Life is Good през 1994 г. От тогава досега броят на служителите се е увеличил до около 250, а компанията се оценява на над 100 млн. долара. С този ръст идва и значително увеличение на обема на дигиталната комуникация, която са принудени да пресяват всеки ден. "Времето, което отделяхме ежедневно в чистене на електронните ни пощи, бе плашещo. Вечер си лягахме с чувство на вина, защото не можехме да продължаваме напред. Колкото повече имейли изпращахме, толкова повече се връщаха," пишат двамата брата в своята книга, която носи същото заглавие като името на компанията им. Вижте още: Този човек бе изгонен от училище, сега има бизнес за 22 млрд. Отначалото решават да направят компромис и отговарят на имейли само в сряда. "Това обаче не ни помагаше особено, защото трябваше да се справяме със същото количество имейли," обяснява Джон пред Business Insider. И така те решават да предприемат по-радикален ход. "Нещата се влошаваха все повече, затова си казахме: 'Какво ще стане, ако спрем да използваме напълно електронна поща?' и решихме да рискуваме", казва Джордж. В книгата си те пишат, че в деня, в който решили да се откажат от електронните си пощи, излезли от офиса и се почувствали свободни. "Питахме се дали хората ще се разстроят или пък дали имейл полицията няма да дойде и да ни арестува, но това така и не се случи," пишат двамата братя. Джон споделя пред Business Insider, че в момента те делегират всички технически неща, в това число и електронната поща, така че да могат да се концентрират върху креативната страна на бизнеса, където е тяхната сила. На всеки две седмици техният екип им представя накратко само най-важните неща, които трябва да знаят, което според двамата братя е не само ефективно, но и освобождаващо. Джон споделя, че този ход се оказва наистина добър както за тях, така и за компанията, защото им осигурява допълнително време и умствен капацитет, за да се концентрират върху по-големи проекти. "Това ни позволява да отделяме повече време за въпроси от по-високо ниво, загадки или проекти и да бъдем много по-изобретателни, защото имаме повече умствена свобода," казва той. В книгата си братята споделят, че продуктивността им нараства, а контактите се приспособяват бързо към новата реалност. Братята в момента могат да бъдат открити директно на телефона. "Според нас хората избягват да те занимават толкова много по телефона с маловажни неща, отколкото по имейл," казва Джон. Той признава, че електронната поща може да е страхотен инструмент за хора, които го използват мъдро и че отказът изцяло от електронна поща не е опция за всеки. Според него обаче хората трябва внимателно да преосмислят навиците си по отношение на електронната поща и да помислят как могат да ги променят, за да бъдат по-ефективни. "Много хора използва електронната поща погрешно, отделят й прекалено много време и разчистването на пощенската им кутия се превръща в индикатор за това дали е бил успешен денят им," казва Джон. "Хората би трябвало да опростяват живота си и да направят сериозни промени по отношение на количеството имейли, с които се занимават ежедневно."