- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Американската екоагенция ще проверява и двигателите на "Даймлер" и BMW
22 Септември 2015 | 10:04
/КРОСС/Скандалът с дизеловите двигатели на VW e основна тема в германските медии.
Акциите на германската автомобилна компания „Фолксваген" загубиха 17% от стойността си на фондовата борса във Франкфурт след разкритието, че групата е мамила при проверките за замърсяването на въздуха в САЩ, предаде AFP, цитирана от Фокус.
Много брокерски къщи ограничиха препоръките си за закупуване на акциите на „Фолксваген", а германското списание Manager Magazin обяви, че компанията ще спре да продава дизеловите си модели в САЩ.
Регулаторните органи в САЩ наредиха на немския автомобилен гигант "Фолксваген" да изтегли от пазара половин милион коли заради устройство, което прикрива истинските нива на вредните емисии, предаде Би Би Си. Мярката засяга модели, произведени в периода 2009-2014 г.
Става въпрос за софтуер, който позволява на автомобилите да преминат лабораторните тестове, дори когато те отделят вредни емисии 40 пъти над допустимия стандарт.
Американската агенция за защита на околната среда (EPA) напоследък възприе по-остра позиция спрямо нарушенията на Закона за чистотата на атмосферния въздух в САЩ, коментира Би Би Си. "Шпигел" съобщи, че ЕРА ще провери и дизеловите двигатели на "Даймлер" и BMW, които внасят коли в САЩ.
"Използването на софтуер, с помощта на който автомобилите заобикалят стандартите за чистота на въздуха, е незаконно и представлява заплаха за здравето на хората", обясни Синтия Джилс, помощник-администратор в звеното за прилагане на екологичните наредби в САЩ.
От EPA допълват, че "Фолксваген" може да бъде глобен за нарушаване на Закона за чистотата на въздуха. Максималното наказание е 37 500 долара на автомобил или общо рекордните 18 милиарда долара.
Механизмът, разработен от "Фолксваген", разпознава кога превозните средства са подложени на тестове и занижава показанията за вредни емисии. При ежедневна употреба контролът върху вредните емисии се изключва.
Рекордът за най-висока глоба бе поставен през 2014 г., когато ЕПА глоби с 100 милиона долара "Киа" и "Хюндай" заради това, че са преувеличили данните за икономичността на 1.2 милиона техни автомобили.