- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Facebook пуска приложението си за новини в реално време Notify
06 Ноември 2015 | 08:56
/КРОСС/Facebook е готов с приложението си за новини в реално време Notify и се очаква то да бъде пуснато през следващата седмица, твърдят запознати източници пред Financial Times. Социалната мрежа прави все по-сериозни опити да навлезе в бизнеса с разпространение на новинарско съдържание, като си партнира с различни медии. Новото приложение ще позволява на потребителите да се абонират за съдържание от избрани от тях медии. Notify ще позволява и абониране за избрани рубрики на дадена медия. Дали достъпът до съдържанието е безплатен или не, зависи от сайта на медията. Абонирането в Notify е само за известия, че има нови публикации, съобщи наскоро онлайн изданието The Awl.
Публикувайки новинарско съдържание, социалната мрежа обещава, че благодарение на огромната си аудитория ще спомогне за увеличаването на потребителите на медиите, с които се кооперира, а с това и на собствените си приходи.
Апликацията ще поддържа съдържание от различни печатни, дигитални и телевизионни медии като Vogue, Mashable, CNN и the Washington Post. Notify до известна степен ще следва модела на Instant Article, което разчиташе на това, че през Facebook статиите и съдържанието се появяват по-бързо, отколкото на страниците на самите медии. Така медиите имаха избор или да продават реклами в собствените си по-малко посещавани сайтове, или да позволят на Facebook да им посредничи срещу 30% от прихода.
Възходът на мобилната реклама
Facebook успя през последните години да си извоюва доминираща роля на мобилния рекламен пазар благодарение на успеха на приложенията към платформата. Компанията се радва на някои доста големи успехи в привличането на потребители към основните си мобилни приложения, като Messanger например. През юни компанията обяви ръст на активните потребители на приложенията си с 23% на годишна база, с което ползващите апликациите ѝ стават 1.3 милиарда. За сметка на това двете им самостоятелни приложения за видеоразговори и за разменяне на снимки не донесоха очакваните резултати (виж горния текст).
Развитието на портфолиото от приложения на Facebook отразява една глобална тенденция в медийната консумация - все по-значимото изместване на потребителите към мобилните устройства. В САЩ около една пета от времето, което потребителите отделят за ползване на медии, е било през смартфон или таблет, но едва 8% от разходите за реклама са насочени към мобилния сектор, сочат данни на Kleiner Perkins Caufield Byers. Следователно поле за развитие има и Facebook се опитва чрез различни стратегии да се позиционира навреме на пазара. Според консултантите тази ниша само в САЩ се оценява на около 25 млрд. долара.
Конкуренция за неизползван потенциал
Предлагайки още една допълнителна услуга, компании като Facebook, Twitter и Google си осигуряват по-голяма възможност, че потребителите няма да търсят алтернативен медиен канал, за да получат някаква информация, ако всичко е събрано на едно място. С този ход Facebook се надява да заяви ясно присъствието си на медийния пазар като едноличен лидер пред по-малки социални мрежи като Twitter и Snapchat. Apple също обяви намерения да влезе на този пазар, след като представи през септември приложението Apple News, а Google вече работи с повече от 30 издатели в инициатива Accelerated Mobile Pages.
Източник: Капитал