- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
ЕК дава две седмици на Facebook да отговори за изтичането на лични данни
27 Март 2018 | 16:14
/КРОСС/ Европейската комисия поиска от Фейсбук до две седмици да отговори на въпросите, поставени от скандала с "Кембридж аналитика", за да стане ясно дали лични данни на европейски граждани са били засегнати, предаде Франс прес.
Комисията иска също така американската социална мрежа да я информира за мерките, които тя предвижда, за да не се повтори подобен скандал в бъдеще, пише еврокомисарката по въпросите на правосъдието Вера Йоурова в писмо до главния изпълнителен директор на Фейсбук Шерил Сандбърг.
В писмото, цитирано от ДПА, Юрова предупреждава, че скандалът с използването на лични данни, намиращи се във "Фейсбук", от компанията "Кембридж аналитика", застрашава демокрацията и подкопава доверието в социално-медийния гигант.
Еврокомисарката отбелязва, че досегашният отговор на Фейсбук на скандала не разсейва нейните опасения и настоява социалната мрежа "да направи повече в отговор на обвиненията за широкомащабна злоупотреба с лични данни, за да си върне доверието на потребителите на мрежата и да изпълни задълженията си пред обществото".
Междувременно Ройтерс съобщи, че шефът на Фейсбук Марк Зукърбърг е решил да не отговаря лично на въпроси от британските депутати относно това как личните данни на милиони потребители са попаднали в ръцете на "Кембридж аналитика".
Вместо това той е решил да изпрати в британския парламент главния си технологичен директор Майк Шрьопфер или главния си директор по продуктите на компанията Крис Кокс с аргумента, че те били по-компетентни да отговорят на депутатските въпроси.
В отговор шефът на парламентарната комисия по дигитализацията, медиите, културата и спорта настоя, че депутатите все пак искат да чуят самия Зукърбърг и ще разгледат възможността да му задават въпроси по видеовръзка.
Ройтерс припомня, че миналата седмица Зукърбърг се извини за грешките на Фейсбук и обеща строги мерки за ограничаване на достъпа до лична информация. Скандалът доведе до срив на цените на акциите на социалната медия.