- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Ferrari 812 Superfast e най-мощният атмосферен „жребец”
17 Февруари 2017 | 10:28
/КРОСС/Тази година Ferrari ще отпразнува своя 70-годишен юбилей. Толкова ще направят и V12 двигателите на компанията. Вярно, първите подобни мотори са били със смешни параметри: 1,5 литра работен обем при модела 125 S (100 - 118 к.с.) и 1,9 литра при 159 S (125 к.с.).
Показателите на новия Ferrari 812 Superfast, който се явява модернизирана версия на флагманското купе F12berlinetta, са наистина впечатляващи: работният обем на двигателя F140 е увеличен от 6,3 на 6,5 литра, максималната мощност е 800 к.с., а въртящият момент е 718 Нм, като 80% от него идват още при 3500 об/мин. Това превръща Superfast в автомобила с най-мощен атмосферен двигател в историята на Ferrari: при F12tdf параметрите са 780 к.с. и 705 Нм.
Технически 812 Superfast копира много сериозно F12tdf. Двигателят отново е снабден с технологии от Формула 1 (конкретно всмукателните и изпускателните клапани), 7-степенният „робот" F1 DCT е с променени предавателни числа и подобрена скорост за смяна на предавките. От Маранело казват, че системата за „виртуално скъсяване на междуосието" (Passo Corto Virtuale 2.0) е усъвършенствана, което важи и за SSC (Side Slip Control 5.0). Под предната броня се намира активен аеродинамичен елементи.
Не се размина и без сензации: 812 Superfast е първото серийно Ferrari с електрически усилвател на волана, заменил традиционния хидравличен.
„Сухото" тегло на модела е 1525 кг. Това е със 110 кг повече спрямо F12tdf, но разликата в мощностите на двигателите води до това, че в динамично отношение между двата модела няма разлика: ускорение до 100 км/ч за 2,9 секунди и максимална 340 км/ч.
Макар и силуетът да е познат, 812 и F12 не могат да бъдат сбъркани един с друг. Всичките външни панели на Superfast са нови, а предната част е станала още по-агресивна. Общият стил на задницата е оформен в духа на един от най-известните модели на Ferrari - купето 365 GTB4 Daytona.
Напълно преработен е и салонът. Тук виждаме нов приборен панел, леко се различава воланът и седалките, централната конзола и вентилационните отвори също са нови.
Публичният си дебют Ferrari 812 Superfast ще направи на автомобилния салон в Женева, започват на 7 март. Да му се порадваме, защото това вероятно е лебедовата песен на V12 атмосферните двигатели на Ferrari.