• 24 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Стари стрелки не са обърнали влака край Калояновец

Стари стрелки не са обърнали влака край Калояновец

/КРОСС/Железопътният инцидент на гара Калояновец не е причинен нито от стари стрелки на линията, нито от липса на съответствие между сигнализацията по трасето и в локомотива. Това коментираха пред Дарик от Специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт, в отговор на твърдения за причините за инцидента от страна на синдикални организации.

Ръководителят на специализираното звено Бойчо Скробански уточни, че следствените действия са на етап изготвяне на експертизи и още е рано да се каже със сигурност какво е предизвикало дерайлирането на влака.

По-рано тази седмица синдикати излязоха с твърдението, че причината за влаковия инцидент на гара Калояновец е в инфраструктурата. И по-конкретно в стари стрелки за смяна на коловоза, които не са подменени при ремонта на трасето. Бойчо Скробански обаче определи тези твърдения като абсолютно неверни.

„Това е железен път, който е приблизително 21 км, което включва освен междугарието на гара Михайлово и гара Калояновец, също така коловозите в гарите и стрелките на съответните коловози. Това е част от коридор номер 8. В ОП „Транспорт", в която са заложени толкова милиони евра, ще ни остави някой ние да вкарваме стари материали, това е абсурд", обясни той.

Има и съмнения за липса на съответствие между сигнализацията на линията и автоматичната локомотивна сигнализация, защото са от двама различни производители. Скробански отхвърли и тази хипотеза.

„В железопътната инфраструктура във Франция работят над 100 оператора и всичките са с различни фирми. Какво значи това, че трябва да спрем железниците, за това че не са сходими. Затова има директива за оперативна съвместимост, която не допуска съоръжения, които не са съвместими и не гарантират нивото на безопасност, което трябва да го има всяко едно съоръжение и всеки подвижен състав", каза Скробански.

В момента се изготвят експертизи на локомотива, вагоните, осигурителната инсталация, скоростомерната лента и автоматичната локомотивна сигнализация. Те обаче са в начален етап, тъй като работата е започнала едва в началото на тази седмица. Все още не е ясно кога ще е готово окончателното становище за причините за инцидента.

Влакът София-Варна излезе от релсите при гара Калояновец край Стара Загора на 12 юли. При инцидента загина машинистът - 38-годишният Венко Тодоров от Пловдив, а 12 от пътниците бяха ранените, двама от тях по-тежко.

При инцидента дерайлираха локомотивът и 4 пътнически вагона. Локомотивът се е завъртял и е ударил третия вагон. Засегнати бяха четири от общо шестте вагона на влаковата композиция.

Около 150-160 пътници бяха евакуирани в района на гара Калояновец. Сред тях бе и група деца от "Аспарухово", които се връщали от почивка след бедствието там.

Снимка: Булфото

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.