• 23 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Как НКЖИ поддържа Алпийската железница на Балканите?

Как НКЖИ поддържа Алпийската железница на Балканите?

/КРОСС/Инж. Георги Вардев, директор на поделение "Управление на движението на влаковете и гаровата дейност" - Пловдив към НКЖИ, в интервю за News.bg

Инж. Вардев, намираме се на част от жп трасето на 16-та железопътна линия (Септември-Добринище), известна като теснолинейката. Поради особеностите на трасето през планината тази линия е известна още като Алпийската железница на Балканите. Но как се поддържа такава линия и какво е състоянието на линията?
Трасето се поддържа изключително трудно. Специфично е с това, че тук трудът е само ръчен, няма механизирани ремонти, както е по нормалните линии. Тук има една бригада от железен път и съоръжения. Самият участък е много пресечен, има много скални откоси и е изключително трудно поддържането на железния път. Затова Национална компания "Железопътна инфраструктура" взема необходимите превантивни мерки, за да може да поддържа железопътната инфраструктура по 16-та железопътна линия. През 2016 г. нямаме големи аварийни ситуации, тъй като са взети превантивни мерки - с необходимите обрушвания и замрежвания на ерозиралите скални откоси. Това води до по-малко аварии.

Какви ремонтни дейности извършвате за овладяване на „опасни" места?
През март 2016 г. генералният директор назначи комисия по констатирани опасни места, за да могат да се набележат необходимите мерки и да се извършат необходимите дейности по опасните участъци: междугарията Долене-Варвава, Велинград-Цветино, Разлог-Белица. Бяха набелязани 13 места, за които ще се изготвя документация по Закона за обществените поръчки. След като бъдат извършени необходимите обрушвания и замрежвания на опасните скални скатове и прилежащите склонове, ще бъдат внесени в Комисията по бедствия и аварии към Министерския съвет. През второто полугодие на 2016 г. ще се действа пак превантивно, за да се предотвратяват евентуални аварии.

Трасето на теснолинейката е много красиво, но как се поддържа сградният фонд по линията?
Освен за железния път, Национална компания "Железопътна инфраструктура" се грижи и за сградния фонд. По трасето от 125 км, което е от Септември до Добринище, имаме 12 железопътни гари. Всички се ремонтират планово. През последните 5-6 години сме извършили доста ремонти по гарите. Гара Велинград е една от последните ремонтирани гари. Стараем се да са приветливи и удобни за пътници и туристи. През последните години ремонти са направени на гарите Якоруда, Разлог, Добринище, Банско, както и Велинград, където е СПА столицата на Балканите. Стараем се да бъдем добри стопани на железопътните гари.

Помислили ли сте как ще опазвате сградния фонд?
На гара Велинград предстои до един месец изпълнението на видеонаблюдение, с което ще можем да опазим сградния фонд, както и сигурността на самата гара.

Инж. Вардев, намираме се на жп спирка Аврамово. Знаем, че това е не само най-високата железопътна гара в България, но и на Балканския полуостров. Какво друго не знаем за нея?
Гара Аврамово е най-високата гара на Балканския полуостров - 1267 метра надморска височина. Тя е една от ремонтираните наскоро гари в участъка Септември - Добринище, намираща се на 68-ия км. Гарата обслужва селата Аврамово и Пашово. До 1983 г. тя се е казвала Аврамови колиби, но с развитието на селото се сменя неговото име, сменят името и на гарата. От 1983 г. се казва гара Аврамово. Непосредствено до гарата се намира и най-дългият тунел по трасето - тунел номер 32, дълъг 314 метра. Гарата е посещавана от много туристи и е една добра дестинация за пътници и екскурзианти.

Какви са предизвикателствата на тази „малка" железница, все пък теренът е изцяло планински?
Основното предизвикателство е трудното поддържане, но като се има предвид, че нямаме в България такава железница, която да минава през толкова много курортни градчета, сред които Банско, Велинград, трябва да си поддържаме и пазим най-високата гара на Балканския полуостров. Гара Аврамово е сред ремонтираните гари. Вижда се, че е малка китна гаричка.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.