- 28 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8743
- GBP / BGN 2.3536
- CHF / BGN 2.0816
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
БСП: Без железница няма държава
18 Септември 2014 | 11:31
/КРОСС/ БДЖ е структуроопределяща за държавата, няма ли железница - няма държава. Този извод обедини водачът на кандидатдепутатската листа в Пловдив с № 22 Георги Търновалийски, вторият - инж. Захари Георгиев и железничари от града под тепетата.
За последната година и два месеца от управлението на БСП доказахме, че въпреки тежката политическа криза и тотален натиск е възможно да се увеличат социалните плащания и бизнесът да се развива, отбеляза експертът по публични финанси Георги Търновалийски, поканен от домакините да коментира позицията на БСП за доходите, кадровата политика и трудовата заетост.
ГЕРБ - и преди, и сега, чрез служебното правителство, действа реваншистки и антисоциално, каза кандидатдепутатът от „БСП лява България" и посочи масовите уволнения във ВиК.
В подкрепа на думите му Захари Георгиев сподели тревогата на социалистите, че останалите политически сили искат да обезличат постигнатото от БСП през 2013 г., а кацналите в служебното правителство „калинки" подготвят плаца за по-добри изборни резултати на ГЕРБ.
Държавата да не се държи като мащеха към железницата, а железницата да модернизира менажирането и системата си за изграждане на кадрите - следването на тези две насоки препоръча екстранспортният министър от кабинета „Станишев" и доскорошен депутат Петър Мутафчиев, включил се в експертното обсъждане.
Железничарите не премълчаха болката си, че кадри за основни експлоатационни длъжности вече не се подготвят във висшето жп училище, а инженерите бягат заради ниските заплати. Няма стрелочници, няма автоматизирани инсталации, влаковата скорост е голям проблем, заради неремонтираните линии и старите подвижни състави, стана ясно на срещата. В системата ни цари страх, споделиха железничарите и препоръчаха политически консенсус за развитието на БДЖ.