- 26 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Счупена контактна релса причинила аварията в столичното метро
06 Декември 2016 | 13:15
/КРОСС/ Безпрецедентната петчасова авария, която блокира столичното метро и създаде истински хаос в движението на наземния транспорт вече е овладяна. Пред Дарик зам.- началникът на дирекция „Движение" към "Метрополитен" Александър Георгиев заяви, че причината за спирането на електричеството между станциите "Сердика" и "Младост 1" е счупена контактна релса. По думите му ежедневно се правят проверки както на техническата изправност на метровалковете, така и на състоянието на подземната инфраструктура.
Георгиев увери, че при снощната ситуация не е имало опасност за пътниците. Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че има какво още да се желае по отношение на информирането на пътниците при аварии в метрото. Повредата в столичното метро се случва малко преди 18.00 часа снощи. Движението на влаковете е спряно за близо 5 часа, което създаде сериозни проблеми и в наземната градска мрежа.
Метрото започна отново работа малко преди полунощ. Какво доведе до аварията в подземната железница - коментира Александър Георгиев от Метрополитен: "Проблем имаме с контактна релса, която е увредена вследствие на токоприемниците на метросъстав, който минава в участък от метростанция "Стадион Васил Левски" в посока метростанция "Св. Климент Охридски". Буквално преди да влезе на метростанция "Св. Климент Охридски" се получава късо съединение, вследствие на което отпада и захранването на този участък".
По думите му влакът все пак е успял ли е да стигне до станцията: "Влакът влиза на метростанцията. Пътниците се свалят от метросъстава и авариралият състав в случая предприема действия да го изкара за депо. От метростанция "Св. Климент Охридски" тръгва в посока депо, но веднага след като тръгва се получава нов технически проблем и той остава там на място. Наши технически екипи влязоха, направиха оглед, локализираха проблема. Имахме проблем с контактна релса, заради което ние не можехме да подадем захранване и съответно да възстановим движението". Александър Георгиев увери, че се прави ежедневна проверка на техническото състояние на влаковете и на системата под земята: "Системите за безопасност в столичното метро са на изключително високо ниво. Проверяват се абсолютно всички системи. Това е основен приоритет на дружеството. Снощната ситуация е авария, която независимо от превенцията,която прилагаме, се е случила. Силно се надявам в бъдеще колкото се може по-малко да има подобни ситуации".