-
20 Фев 2025 |
USD / BGN 1.8745
GBP / BGN 2.3610
CHF / BGN 2.0730
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Социолог: Кампанията условно се раздели на две, ГЕРБ започна съвсем слабо да пълзи

24 Март 2017 | 08:26

/КРОСС/ В навечерието на изборите проучване на „Алфа Рисърч" отчете 2,6% преднина на ГЕРБ (31,7%) пред БСП (29,1%).
„Данните показват нещо много интересно и много различно от президентската кампания. Тази кампания като че ли беше условно разделена на два периода. Първият започна в края на януари и беше много успешен за БСП на фона на защитната позиция на ГЕРБ. Изведнъж подемът се пречупи като хребет, а ГЕРБ започна съвсем слабо да пълзи", коментира в „Здравей, България" социологът от „Алфа Рисърч" Боряна Димитрова.
Тя уточни, че разликата от 2,6% между първите двама не е непреодолима.
В същото време много близки са позициите между Обединените патриоти (8,9%) и ДПС (8,4%).
„ДПС много силно мобилизира вот през последната седмица. Това не е новост за Движението. В хода на кампанията Патриотите остават на почти едно и също равнище. Дори имаме лек спад", каза социологът.
„Не е изключено разиграването на националистическата карта дни преди изборите да окаже своите ефекти", допълни Боряна Димитрова.
„Колебаещите се избиратели могат да решат дали Реформаторският блок ще влезе в парламента, или не. Това ще определи и дали той ще е от пет или шест партии. Според данните обаче и в двата варианта не е възможна двупартийна коалиция", поясни още социологът.
Изследването на "Алфа Рисърч" е проведено в периода 20-22 март и е реализирано със собствени средства. То е проведено сред 1033 пълнолетни граждани от цялата страна. Информацията е събрана чрез пряко стандартизирано интервю по домовете на анкетираните лица.