-
17 Май 2025 |
USD / BGN 1.7472
GBP / BGN 2.3209
CHF / BGN 2.0849
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Повече за рекламата в Google

08 Януари 2014 | 14:04

През последните няколко години се появиха и развиха или изчезнаха много и разнообразни начини за интенет реклама. Някои - с голяма, други с по-малка ефективност.
Рекламата в Google, която работи на CPC принципа, е една от разновидностите, които се доказаха като успешни и печеливши за всички бизнеси. И, въпреки че се практикува от много хора, за не малко от тях си остава неразгадаема в някои аспекти.
Истината е, че Google AdWords е сложна система, в която трябва да се вземат предвид много параметри и променливи, за да са успешни кампаниите, реализирани с нея.
Кои са основните понятия на платформата на Google AdWords?
Рекламна група - съвкупност от ключови думи, реклами и оферти, като за всеки продукт или услуга, обект на реклама в Google е препоръчително да се създава отделна рекламна група. Няколко рекламни групи представляват кампания.
Кампания - съвкупност от няколко рекламни групи с общ бюджет и таргет група. В един профил могат да се провеждат едновременно една или няколко Google AdWords кампании.
Дневен бюджет - сумата, която се задава да се изхарчи на ден при всяка рекламна кампания. Това се прави от настройките в платформата и има доста особености.
Ключови думи - думи или фрази, по които ще се показва рекламата в Google. Те трябва да са добре обмислени, висококачествени, за да не се харчи от дневния бюджет за нерентабилни кликове.
Таргетиране (целева аудитория) - благодарение на няколко настройки на кампанията, Google AdWords рекламата ще се показва на точно определени хора, живеещи на определено място, говорещи определен език, търсещи (по предположение) в определен часови интервал. Това ще гарантира показването на рекламното каре само на хора, които търсят точно това, което се рекламира.
Импресии - означава колко често ще се показва една реклама. С всяко показване в страница с Google резултати се отчита 1 импресия.
Оферта за максимална CPC - оферта, с която се заявява сумата, която рекламодателят е готов да плати за цена на един клик (cost per click).
Оферта за максимална CPM - оферта, с която се заявява сумата, която рекламодателят е готов да плати за цена на 1000 импресии (Cost per thousand impressions).
Целта на всяка интернет реклама в Google е за възможно най-високата позиция, която може да получи тя, да се плаща възможно най-ниската цена.
Информацията тук е крайно неизчерпателна. Добре е, в случай, че решите да рекламирате по този начин, да се обърнете към SEO специалист, от който да получите помощ и съвети. Инвестицията за такава интернет реклама си заслужава!