- 28 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8743
- GBP / BGN 2.3536
- CHF / BGN 2.0816
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Бил Славски: Все още си струва да си направите авторство
14 Юли 2014 | 13:47
/КРОСС/ Препоръчваме на клиентите си да си правят профили в Google+ сами и да участват активно в социалната мрежа заедно с други социални канали, които могат да им помогнат да разширят видимостта си в Мрежата.
Това е нещо, в което вярваме и което правим за самите нас, уверени, че помага значително, пише Bill Slawski в коментар, публикуван от Seom.bg.
То включва свързване и верифициране на сайтове, в които авторите публикуват съдържание. Преди това носеше някои ползи, вероятно ще носи и други в бъдеще.
Независимо от това, че Google премахна авторските снимки от резултатите от търсенето, все още са налице достатъчно причини да бъдат отделяни време и усилия за Google +.
Социалните резултати на Google спомагаха позиционирането и видимостта
Когато хората, свързани с вас чрез Google+, са вписани в своя Google акаунт и извършват някакво търсене, Google им показва релевантни резултати, които биха могли давключват съдържание, което вие сте създали, споделили или препоръчали. Тези социални анотации, преди бяха придружавани от малки профилни снимки, които се появяваха под социално анотирания резултат от търсенето.
Google отстрани тези малки снимки след като бе публикувано изследването на Ed Chi от Google - Social Annotations in Web Search (pdf), което показа, че повечето търсещи хора игнорират малките снимки.
Резултати и видимост при търсене, без да сте логнати в Google акаунта си
Когато маркирането за авторство бе добавено към сайтовете, Google показваше за някои сайтове профилна снимка на автора, "byline" и брой на кръговете, в които е авторът в Google+. Сега това се промени, но ето как изглеждаше един такъв резултат:
Ето и един от тези резултати след обявената наскоро промяна:
На 27 юни анализаторът от Google John Mueller съобщи по време на едно от седмичните си предавания на живо [Google On Air "Office Hours"], че начинът, по който се показва се показват авторските снимки в Google, скоро ще бъде променен.
Снимката от профила на автора както и броя на кръговете, към които принадлежи в Google +, вече няма да бъдат показвани в SERP при търсения на потребители, които не са вписани в Google акаунтите си.
Сега и снимката и броя на кръговете изчезнаха (вижте промяната по-горе).
Обосновката от Google за промяната се състои от две части.
Първата е, че Google се препроектира, за да се фокусира повече върху потребителите на мобилни устройства, а авторските снимки не правят страниците по-удобни при мобилно търсене. Анонсите от Google I/O 2014 подкрепят твърдението за редизайн, фокусиран върху мобилното търсене.
Втората част е, че проучвания на Google относно ползваемостта показват, че авторските снимки не изглежда да водят до много кликове, точно както и по-малките снимки от социалните анотации. Има и няколко други проучвания от Ed Chi, които подкрепят това твърдение, и тук ще ги разгледаме.
Имаше няколко блог публикации и статии, които обвиняваха Google в лъжа за процента на кликовете, но липсата на кликове върху тези снимки изглежда е дошла изненадващо и са самия Google:
По-нелогичния резултат от първото ни изследване бе, че субектите нe забелязваха социалните анотации. От втория ни експеримент можахме да заключим, че тази липса на внимание предимно се дължеше на специализираните модели на внимание, които потребителите проявяват при обработването на страниците с резултати.
Потребители деконструират резултатите от търсенето: обръщат внимание на заглавия и URL адреси и след това се обръщат към откъсите и анотациите като по-нататъшно доказателство за добър резултат, на който да кликнат.
Нещо повече, четенето на снипети и анотации изглежда следва традиционния ред на четене отгоре надолу, а снимките на приятели са твърде малки, за да се влеят в откъсите и да станат част от тях.
Тези поведенчески модели на фокусирано внимание изглежда произтичат от нагласата за изпълнение на задачи от страна на потребителите по време на търсенето и биха могли да се обяснят с ефекта на слепота на вниманието. Всичко това прави съществуващите социални анотации да се изплъзват незабелязани.
Позициониране при търсене без вписване в Google акаунт
През февруари на 2007 г., написах една блог публикация в Search Engine Land за Agent Rank - начин да се оценява съдържание, създадено от автор, който Google използва на базата на оценка на репутацията.
Това бе първото място, където се споменава Agent Rank в мрежата, като изключим патента. Хората, които пишат за това, започнаха да го наричат "Author Rank", макар Google да не използва това име. Редакторът на публикацията ми я промени, за да включва фразата Author Rank".
Идеята зад Agent Rank е, че Google може да изчисли репутацията на различни агенти (автори, издатели, редактори и т.н.), които работят върху една страница, свързвайки се с нея посредством дигитален подпис (дългия низ от букви/ цифри) в един Google Account URL.
Все още не сме виждали ясно изразено този Agent Rank или Author Rank в употреба, но сме свидетели на няколко изявления от Matt Cutts от Google, че те все още разработват сигнал за позициониране, основан на експертния опит на автора.
Прeписване, верифициране и плагиатството
Патентът на Google за авторските баджове (Authorship Badges) дава възможност за това съдържанието, създадено на страница на автора, да бъде записано, за да може ако след това някой копира и публикува същото това съдържание, копиращият сайт да не получи нищо за това съдържание, както и да не се нареди на по-високи позиции от оригинала в резултатите от търсене.
Патентът също ни казва, че авторството за сайта ще включва връзка, която води към авторската профилна страница така, че търсещите да могат да потвърдят кой е авторът. Елементът "by-line", който се показва за сайта, позволява този тип верификация.
В статията Identity And Impersonation In The Search Ecosystem описах как Google би могъл да идентифицира хората, които се опитват да се представят за други, като част от кражба на онлайн идентичност и как наличието на маркиране за авторство би могло да предотврати създаването на подобни акаунти.
Задълбочени статии (In-Depth Articles)
В допълнение към авторските снипети, Google добави нов тип откъси, наричани обогатени откъси за задълбочени статии ("In-Depth articles" rich snippets).
Те изискват маркиране за авторство и свързване с профил, но също изискват и някои допълнителни семантични обозначавания на сайта, включително Schema маркиране за статия и за организация и лого, които биха могли да са асоциирани със сайта.
Ето публикацията на Гугъл, която обяснява как страниците трябва да бъдат настроени, за да излизат този тип снипети:
https://support.google.com/webmasters/answer/3280182
Работата на Ed Chi по темата за социалните анотации
Кликват ли хората на резултатите с авторско маркиране по-често отколкото на обикновените текстови резултати?
Когато Google въведоха обогатените откъси в резултатите от търсенето, в официалния блог беше спомената възможността за това и ни бе представена като експеримент, който да тестваме.
В Introducing Rich Snippets ни се казва:
При търсене на продукт или услуга, потребителите могат лесно да видят отзиви или оценки и когато търсят даден човек тези елементи ще им помогнат да различат хората с едно и също име. Това е проста промяна в представянето на резултатите от търсенето и въпреки това експериментите ни сочат, че потребителите намират новите данни за ценни. Ако видят полезна и релевантна информация от страницата те са по-склонни да кликнат.
Сега започваме процеса на отваряне на този успешен експеримент така, че повече уебсайтове да могат да участват. Като уебмастър можете да помогнете като анотирате страниците си със структурирани данни в стандартен формат.
В миналото от Google често са ни казвали, че търсещите хора харесват да виждат данни за оценки и отзиви, затова наличието на страници, маркирани като съдържащи рейтинги и ревюта не би трябва да изненадва като носещо повече кликове.
Проучването All the News that's Fit to Read: A Study of Social Annotations for News Reading описва социалните анотации на авторите на новинарски статии, как те биха могли да се отличат един от друг и дали анотациите биха повлияли на някои резултати да получат повече кликове от други. Този тип авторство не изглежда да увеличава броя на кликовете за повечето видове резултати.
Изследването потвърждава това, което Джон Мюлер изрази, казвайки, че проучването на Google не говори за много повече допълнителни кликове, когато в резултатите присъства авторската снимка.
Заключение
Макар авторските снимки да изчезват от резултатите при търсене в Google, все още има много ползи от маркирането за авторство, които включват:
Показване нагоре в резултатите за хора, които са вписани в Гугъл акаунта си и с които сте свързани в Google +
"Byline" с името ви в резултатите при търсене от хора, които не са вписани в Гугъл акаунта си
Правилно приписване на съдържанието ви (на вас самите), без да бъдете изпреварвани в позиционирането от копиращи сайтове
По-малка вероятност от кражба на идентичността ви от хора, които се представят за вас.