- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Е. Димитров: Ведомствените бензиностанции и осем български пристанища остават без контрол
28 Февруари 2016 | 12:00
/КРОСС/ Поведението на Комисията за защита на конкуренцията можем да отдадем на предстоящата смяна на цялата комисия или част от нея, както и на желанието хората, които в момента работят, да се харесат в последния момент на управляващото мнозинство, каза заместник-председателят на Комисията по бюджет и финанси в НС Емил Димитров (ПФ) в интервю за предаването на БНР „Неделя 150".
Според него ведомствените бензиностанции и осем от пристанищата в страната продължават да бъдат неконтролирани за начина на доставка на горива от чужбина: „От 1,5 години съм в парламента. Още на втория месец им показах заснети албуми, на които има осем пристанища с кораби, заснети в реално време, как разтоварват горива без абсолютно никакъв контрол. Не казвам по какви цени са придобити тези горива, а да не говорим откъдето са дошли, защото са възможни всякакви трактовки. В следващия момент виждате как ведомствените бензиностанции продават поголовно без да се отчитат и без всякакви измерителни уреди огромни количества горива, които няма откъде да са дошли. Виждаме, че вече и се появяват бензиностанции, които продават на изключително ниски цени, защото те били много така благоразположени към хората. Но от коя рафинерия? Да посочат! Държавата вложи огромен ресурс, а бизнесът огромни инвестиции, за да направи складове и да сложи измерителни уреди. Обаче десетки митнически складове нямат уреди, осем пристанища нямат контрол. Сега искаме и да отворим сухоземните граници, за да минават цистерни. Огромна заплаха за бюджета е тази комисия да продължава да работи по начина, по който работи, тоест да не контролира, а да се спасява. Огромна заплаха за бюджета е да се отворят границите и да може с декларирано от чужбина да се влиза в България, защото контролната ни система не е в състояние и в момента да обхване морските граници и танкерите, митническите складове, а какво остава и сухоземните граници".
Емил Димитров коментира, че поведението на бизнесмена Веселин Марешки е продиктувано от политически мотиви: „Желанието за политически живот е решило да намали надценката, но аз се надявам да докаже и коя е рафинерията, за да може цяла България да купува евтини горива".