- 26 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Топ дестинации се борят със свръхпосещаемост
12 Март 2018 | 12:35
/КРОСС/ Най-популярните туристически дестинации в Европа търсят нови начини за справяне с прекомерния наплив от туристи, пише Ройтерс в свой анализ.
Градове като Венеция, Дубровник и Барселона се борят с управлението на тълпите посетители, които ежедневно пристигат с нискотарифните авиокомпании и круизни кораби.
Местните администрации се обръщат към по-нестандартни методи като приложения за смартфони и за споделяне на автомобили, за да се справят с пренаселеността, която започва да пречи не само на местното население, но и на самите туристи.
Загрижеността за сигурността в Египет и Турция и увеличаването на евтините полети засилва ръста на чуждестранните посетители в европейските държави.
В страни като Испания и Хърватска например ръстът на чуждестранните туристи трайно е над 10% годишно през последните години, показват данни на Световната организация по туризъм.
„Пренаселените дестинации са успешни, но има тънка линия между успеха и провала", коментира кметът на Дубровник Мато Франкович по време на туристическото изложение в Берлин.
Вместо да се опитват да ограничат броя на посетителите, които харчат пари за хотели, храна и сувенири, градовете търсят начини да насочат туристическите потоци далеч от най-популярните атракции.
Дубровник например цели да подготви приложение за смартфон до края на 2018 г. То ще позволява на потребителите да научават кога тесните алеи в стария град са претъпкани от хора и ще предлага алтернативни гледки извън стените на града.
Планира се и скорошно тестване на схема за споделяне на автомобили, така че туристите да изследват и околните райони.
Процъфтяващата круизна индустрия е едно от най-големите предизвикателства. В Дубровник многобройните круизни кораби често докарват хиляди хора в рамките на ден, което води до прекомерен шум и пренаселеност на улиците на града.
Местните власти се опитват да намалят броя на круизните кораби, както и да гарантират, че пристиганията се разпределят равномерно през цялата седмица.
Барселона работи върху общ маркетингов план с района около града, за да накара туристите да се отправят отвъд най-известните места.
„Самият град Барселона е малък, но дестинацията Барселона с районите извън града предлага много атракции", казва директорът по туризъм в местната администрация Жоан Торейа Рене.
Дори и Ню Йорк започва кампания за насърчаване на туристите да посещават и кварталите на града извън Манхатън и статуята на свободата. Градът се опитва и да примами повече посетители извън пиковите за града периоди, като предлага разнообразни събития.