- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Започва строежът на метрото до „Хладилника”
30 Юли 2014 | 14:53
/КРОСС/ От 1 август започва строителството на метростанция до ул. „Сребърна" в столичния квартал Лозенец, известен още като "Хладилника", съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова, която инспектира изграждането на спирката до летище София. По план строителството ще продължи 22 месеца - до 1 юни 2016 г.
Станцията, която ще се казва „Витоша", е продължение на втория метродиаметър и ще бъде с дължина от 1,3 км. Спирката ще има изходи към кръстовищата на бул. „Черни връх" и ул. „Хенрих Ибсен" и на ул. „Сребърна" и ул. „Филип Кутев".
Проектът е включен в оперативна програма „Транспорт" за програмния период 2014-2020 г., но тъй като още не е подписано споразумението между България и Европейската комисия, строителството започва с пари на общината. Държавата отказа да отпусне средства и общинският съвет одобри 10 млн. лева. Общата стойност на проекта е 16,7 млн. лева.
Очакванията на местната управа са броят на пътниците да се увеличи с 28 хиляди дневно. В момента ежедневно метрото използват между 300 и 330 хиляди души.
С още 90 хиляди души ще нараснат пътуващите, когато тръгнат и двете разширения на метрото до летище София и до Бизнес парка в „Младост". „В момента дейностите са извършени на 80%", посочи Йорданка Фандъкова и допълни, че разширенията на първия метродиаметър ще са готови през април 2015 година.
Линията ще свърже централните жп- и автогара с летището, като от центъра до аерогарата ще се стига за 17-18 минути. През влак движението от станция „Младост 1" ще бъде до аерогарата и до Бизнес парка.
Общата стойност на двете разширения е 119 млн. лв. и се осъществяват по Оперативна програма „Транспорт" (2007-2013 г.), Европейския фонд за регионално развитие и местно съфинансиране.
Шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев изрази надежда, че в средата на следващата година ще започне строителството и на третия метродиаметър. Дължината ще бъде е 16,5 км с 19 метростанции. Очакванията са пътниците да нараснат с 162 хиляди дневно, като близо половината от хората, които ползват градски транспорт, вероятно ще предпочетат подземната железница.
Първият етап ще бъде дълъг 7 км със седем метростанции. Вторият етап е от кв. „Красно село" - жк Овча купел - Околовръстно шосе и жп линия София-Перник, третият етап включва бул. „Ботевградско шосе" - бул. „Вл. Вазов".