-
13 Март 2025 |
USD / BGN 1.7967
GBP / BGN 2.3262
CHF / BGN 2.0333
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Кое е интересна и полезна информация и защо хората ги предпочитат?

07 Ноември 2015 | 11:51

/КРОСС/ От какви потребители има нужда даден уеб сайт, (блог, форум, новини) за да може да се нарече прогресиращ, хитов, успешен? Кои са хората, които четат, останали ли са изобщо такива, как се намират и как се задържат? Как се създава интересна статия и защо хората я четат след това?
За да се дадат отговори на всички тези въпроси, първоначално трябва да се даде много точна дефиниция на думата „интересен". В конкретния случай, „интересен" би могло да се дефинира по много различни начини - в зависимост от различните типове хора и техните различни интереси.
Ако хората се разделят на групи по интереси, би могло да се разбере, поне отчасти, на кого какво му е интересно. Всички хора. Или поне тази част от тях, която по стечение на обстоятелствата е слязла от палмите, изплюла е надъвканата бананова обелка от устата си и се е научила да чете. Доколко е възможно това? Нека видим:
Хората биха прочели даден материал, защото:
а) е интересен и увлекателен;
б) полезен е;
в) смешен, забавен
г) актуален е, новина
за съжаление трябва да се включи като отговор и
д) за да „гледат сеир" или преразказано по стар български обичай - за да виждат, че има и хора, които са по-зле от тях.
Естествено - не сме забравили за състрадателната групичка от 2% вселенска маса хора (калкулацията е направена много набързо от хора от екипа - възможно е да има малки неточности в изчисленията), за които интересни статии означава да разбират къде има проблеми по света и да се опитват да ги разрешат по техен си хуманен, мил и сърцераздирателен начин (Да, Анджелина Джоли е включена в тази извадка; както и в извадката за най-секси голи татуирани мацки по света, но това далеч не е по темата, така или иначе).
Да се привлече вниманието на дадена маса от хора е както трудно, така и доста лесно. За целта трябва задължително да се знае предварително към каква таргет група ще бъде насочено бъдещото послание. Когато това стане ясно, нещата стават лесни и опират само до обичайната доза грамотност, нужна за написване на качествена и не-бъркаща-в-очите статия, приканващо заглавие, малко знания по дадената тема, още една идея собствено мнение (това не винаги е добре), когато и ако то е нужно и щипка пикантно чувство за хумор - ей така, за задържане вниманието на читателя до края на статията. Разбира се, има и много други маркетингови и копирайтърски похвати, на които няма да се спираме в този материал.
За радост на всички нас все още има такива хора, които изначално обичат да четат. Това все още дава хляб на милионите обичащи-да-пишат хора по света. Хляб, зрелища и най-вече полезна информация.
И ако говорим за сайт, блог или каквото и да е друго информационно средство, именно тези са хората, ценни за откриване, привличане и задържане като постоянна аудитория. Четящите хора. Жадните за различни видове информация индивиди. Постоянно искащите да научат нещо ново хора. Тези, които са дошли на даден сайт просто за да се посмеят и разтоварят с дадена статия, а може би и да научат нещо или да си задоволят любопитството (в добрия смисъл на думата). И нищо чудно, че сайтове като Epis и Wikipedia, които по един или друг начин дават важна, интересна, качествена и полезна информация, са толкова предпочитани от потребителите...
За четящите, умните и интересуващите се хора фразата „интересна статия" е едно доста обширно понятие. Защото именно те ще прочетат най-много материали, за да преценят в крайна сметка кое наистина им е било интересно; те биха се завръщали отново и отново заради жаждата си за знания; те биха били и едни добри критици, защото просто обичат да четат, да обогатяват знанията си ежедневно, тъй като все още вярват, че знанието би могло да бъде както богатство, така и силно оръжие, когато е необходимо...