- 21 Яну 2025 |
- USD / BGN 1.8959
- GBP / BGN 2.3122
- CHF / BGN 2.0743
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Huawei се изкачи на 79-та позиция в класацията на Forbes за най-ценните брандове в света за 2018 година
29 Май 2018 | 11:03
/КРОСС/ Компанията е и единствената от Китай, която фигурира в глобалната листа
Технологичният производител Huawei зае престижната 79-та позиция в глобалната класация на списание Forbes за най-ценните брандове в света за 2018 година с пазарна оценка от 8.4 милиарда щатски долара. Компанията се изкачва стремително напред с цели 9 пункта в реномираната класация, спрямо 2017 година, когато бе позиционирана на 88-мо място с оценка от 7.3 милиарда долара. Освен увеличението на пазарната капитализация за една година с близо милиард долара (15%), успехът е още по-значителен, защото Huawei е и единствената китайска компания, която фигурира в списъка на Forbes.
Компаниите от технологичната индустрия продължават да доминират в класацията на Forbes, заемайки първите 5 места и като цяло около 20% от класираните марки в TOP 100.
За Huawei 2017 година беше година на пробиви и постижения. Компанията представи нови продукти на световния пазар във високия ценови клас, които спечелиха множество награди по света - HUAWEI Mate 10 и P10. Марката организира дни на отворените врати в Западна Европа, Югоизточна Азия, Южна Америка и други места, на които засилва присъствието си. Huawei работи традиционно с Leica, Porsche Design, Google и други световни брандове, за да продължи да подобрява потребителското изживяване за своите клиенти.
През тази година Huawei лансира новите модели от серия P20, които представляват съчетание от най-висок клас между красив дизайн и мощни технологии. Само за 30 дни след световната премиера на P20 и P20 Pro на 27 март в Париж, продадените бройки от серията P20 в Централна и Източна Европа, и Скандинавските страни, надскочиха 100 000, което представлява 17 пъти нарастване на продажбите спрямо предишния флагман на P серията - P10 Plus. Със своята иновативна тройна Leica камера, атрактивен twilight цвят и параметри с изкуствен интелект, гамата P20 вече се превърна в световна сензация. Според IDC глобалният пазарен дял на компанията е нараснал с 13.8% до 11.7%, което означава трето място в света през първото тримесечие на 2018 година.
Световната популярност на бранда Huawei достигна 85% през 2017 г., като предпочитанията на потребителите от различни континенти се засилват на годишна база. Според IPSOS, познаваемостта на бранда Huawei, предпочитанията и лоялността на потребителите определят лидерската позиция на компанията на китайския пазар.
Huawei вече присъства традиционно в международните класации. Компанията е на 70-то място в "TOP100" листата за най-ценните марки на Interbrand, представена през септември 2017 година, а в обявената през февруари 2018 ранглиста на Brand Finance за най-скъпо струващите световни марки за 2018 - "Global TOP 500 Brand Values in 2018", компанията заема престижното 25-то място със стойност на бранда от 38 милиарда долара.
Постоянният ръст на Huawei на световните пазари и нарастващото влияние на марката се обуславят и от дългосрочния ангажимент на компанията да инвестира в технологични иновации и развойна дейност. Според годишния отчет на Huawei, инвестициите в научноизследователска и развойна дейност за 2017 г. възлизат на 89.7 млрд. китайски юана или приблизително 14.9% от приходите й, а натрупаните разходи за научно и технологично развитие през последните десет години са над 394 млрд. юана.
По отношение на патентите, към 31 декември 2017 г., Huawei е получила общо 74,307 патента, подала е заявления за 64,091 китайски патента и е регистрирала 48,758 чуждестранни заявки за лицензи, от които над 90% са патенти за изобретения.
В бъдеще, Huawei ще продължи да създава иновации за своите продукти и технологии, като се ангажира да направи марката наистина обичана от глобалните потребители.