• 23 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Хърсев: Проверките на горивата не засягат ценообразуването

Хърсев: Проверките на горивата не засягат ценообразуването

/КРОСС/Под 1 процент са нарушенията, установени при проверките на  Министерството на икономиката за качеството на горивата и изправността на измервателните уреди по бензиностанциите. 

Проверките не засягат ценообразуването, посочи в ефира на БНР финансистът Емил Хърсев и заяви: Дълбоко се съмнявам и до каква степен един такъв терор с постоянни проверки би принудил производителя да намали цените, защото, в крайна сметка, се проверяват търговски обекти, които очевидно не произвеждат горива.

Анализите до момента показват, че надценката на търговците на горива е в рамките на около 10%,  каза Хърсев. 

Експертът е убеден, че цените на горивата ще последват спада на цените на нефта.

Трябва да се има предвид, че цените на крайния продукт, разбира се, не следват автоматично и не могат да следват автоматично, в същия миг, спадането на цените на суровината. Делът на петрола в цялата цена на горивата е не повече от 40%, а останалото са печалбите, търговските надценки и най-вече акциза и ДДС. Именно кражбата на този компонент, който е поне половината от цената на горивата, т.е. акцизи и ДДС, е и мотивът, който тласка сивия сектор, каза Хърсев и допълни: Във всяка държава укриването на данъци е престъпление и тя трябва да се бори с тях. Прекалено голям е апетитът, който поражда високото ниво на акцизите.

Хърсев посочи, че поевтиняването на горива не може да стане веднага.

Трябва да се има предвид, че тези горива, които са в момента на пазара, най-малкото са произведени преди месец от нефт, който е бил по-скъп. Всеки търговец се опитва да поддържа по-висока цена, дори когато тенденцията е надолу. Така работи капитализмът. Единствено конкурентният внос може да възпре производителите да се стремят да получат максимална цена и да ги принуди да я свалят рязко цената, изтъкна специалистът. В случая с горивата обаче, условията за внос са изключително усложнени. Подобряването на системата за контрол ще доведе до подобряване на събираемостта, смята Хърсев. Регистрите обаче няма да eлиминират сивия сектор, който до момента е абсолютно нерегистриран, нито ще повлияят на механизмите за ценообразуване. Ако пазарът в България остава затворен, просто един такъв аквариум, в който е изключително трудно да проникне външна конкуренция, все така ще бъдем свидетели на едно по-високо поддържано ниво на цените, отколкото в другите страни. Изключено е да се легализират примитивните форми на доставки на горива като бусовете с контейнери, категоричен е експертът.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.