• 26 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Оцетните имитации затирени в ъгъла от 2017

Оцетните имитации затирени в ъгъла от 2017

/КРОСС/ Най-накрая оцетните имитации ще бъдат поставени в ъгъла, както се случи с имитациите на сирената. Тази стъпка се предприема с цел потребителите да правят информиран избор, когато посягат към рафта. Решението вече е взето и е въпрос на време да бъде приета новата наредба към закона за виното и спиртните напитки, което ще се случи най-късно до края на тази година, каза днес за в-к „24 часа" Красимир Коев, директор на Агенцията по лозата и виното (ИАЛВ).

От Комисията за защита на потребителите (КЗП) също са категорични, че такова разделение трябва да се приложи в най-скоро време, защото когато се приписват на един синтетичен продукт качества, които реално няма, то това е нелоялна търговска практика. Те визират надписите „за консервиране", които присъстват на етикетите на оцетните имитации, а също и на ценовите табели под рафт на самите търговски обекти, което е напълно некоректна търговска практика. Той обаче допълва, че за подобна отговорност към потребителя дори не е нужно да има наредба, а е въпрос на саморегулация и отговорност от страна на веригите.

Експерти намекват, че и по отношение на оцета, така както беше за имитациите на сиренето, печалбата при търговските вериги е на първо място. Дори ако това означава да е на гърба на гражданите и качеството на продуктите, които им се предлагат с приоритет чрез различни похвати в излагането на рафт и етикетите с промоции.
Проучване на асоциация „Активни потребители" констатира специфични практики на подвеждащо търговско представяне на синтетични оцетни имитации в най-големите търговски вериги. От всички посетени в проучването супермаркети, само в един обект оцетите и заместителите са разделени на отделни щандове. Във всички останали случаи те се предлагат на общ щанд като в най-добрия случай се намират на отделни редове. Приета практика е на щанд обозначен с голяма табела „ОЦЕТ" да са разположени имитиращи продукти. В един магазин дори са открити ценови етикети на имитации, на които пише еднозначно - „оцет". В много от случаите на същите ценови етикети пък пише „кисела подправка за консервиране". С това търговците законно, но некоректно спрямо потребителите стимулират продажбите на имитиращи продукти.
Еднозначно, както Агенцията по безопасност на храните и Агенцията по лозата и виното определят имитиращите продукти като негодни за консервиране при приготвянето на „зимнина" (туршии и други консерви, приготвяни при домашни условия). Но не вземат никакви мерки и не прилагат санкции за заблуждаващи практики от страна на производители и търговци.

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.