-
16 Март 2025 |
USD / BGN 1.7962
GBP / BGN 2.3233
CHF / BGN 2.0287
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Синдикати и държава не се споразумяха за БДЖ /подробности/

03 Октомври 2011 | 12:31

София /КРОСС/ Синдикатите и държавата не постигнаха споразумение относно преструктурирането и съкращенията в железопътния транспорт. Това стана ясно след срещата между представители на двата най-големи синдиката у нас - КНСБ И КТ „Подкрепа", и министрите на финансите и транспорта - Симеон Дянков и Ивайло Московски, в Министерски съвет, предаде репортер на Информационна агенция КРОСС. Разговорите ще продължат и в петък ще има нова среща.
Днес не е бил обсъждан въпросът за съкращенията, който разбуни духовете и изправи бранша и синдикатите на нокти. Това ще стане на среща с шефовете на двете комании - БДЖ и НКЖИ в Министерство на транспорта днес, обясни президентът на КНСБ Пламен Димитров. "СЪкращенията са функция на програмата за преструктуриране и финансово оздравяване, До този момент няме съгласие, за това какви и колко съкращения ще има", допълни той.
„В момента сме на същото разстояние, на което бяхме и до момента, с оптимизъм, че до края на седмицата пложението може и да бъде променено и може да няма стачка", каза Димитров. По думите му синдикатите ще настояват на всяка цена за сключването на колективен трудов договор, без който няма да се съгласят на никакви мерки в компанията.
На свой ред министърът на финансите Симеон Дянков заяви, че дълговете на БДЖ са 800 млн. лв. и че от първостепенно значение сега е осигуряванетро на приходите. Дянков каза също, че за момента държавната субсидия от 222 млн. лв. за "Пътнически превози" няма да бъде пипана.Финансовият министър обясни, че от 4 години железопътната компания не е плащала дори лихвите по кредитите си и, че лично той е спрял подписването на споразумението за заема от Световната банка, въпреки, че от банката са "ентусиазирани" да го подпишат.
"Искаме да видим как може да се преструктурира това модернизиране, за да сме сигурни, че след подписването на този заем, а той ще се подпише определено, БДЖ ще бъде добре във финансово и организационно отношение и, че някой ще изплаща този заем", обясни Дянков.
"Трябва да имаме допълнителни приходи в БДЖ, за да могат те да осигуряват поне лихвите по тези заеми, последният от които е взет през 2006 г. Задачата е да се увеличат в кратък предиод приходите. Въпросът е от къде да се вземат тези приходи - повече отвари, ако могат да се вземат, от скрап, което е нещо банално и т.н.", посочи министърът на финансите.
По думите му, от рязането на вагони за скрап БДЖ е планирала 30 млн. лева за тази година. Това обаче няма да реши въпроса, а само ще намали загубите.
/ВС/