-
01 Апр 2025 |
USD / BGN 1.8084
GBP / BGN 2.3413
CHF / BGN 2.0521
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Деца, учители и родители в Димитровград - „В хармония със себе си и света"

04 Ноември 2011 | 09:27

Димировград /КРОСС/ Министърът на образованието, младежта и науката - Сергей Игнатов, подписа проекта на община Димитровград за деца със специални образователни потребности „В хармония със себе си и света". Очаква се той да стартира във втората половина на месец ноември. Проектът е на стойност 384 098, 06 лв., като цялата сума е поета от ОП „Развитие на човешките ресурси". Срокът за изпълнение е 25 месеца. Ще обхване 101 деца със специални образователни потребности, техните родители, 400 деца и ученици, на възраст от 3 до 15 години. Ще бъдат включени също така 30 учители, които ще получат обучение от страна на СУ „Св. Кл. Охридски". Партньори ще бъдат 9 училища и 3 детски градини на територията на община Димитровград.
Предвидените дейности са обучение на преподаватели, музикотерапия, театрално изкуство, рисуване, грънчарство и моделиране, керамика и апликиране, лечебна гимнастика, спортно ориентиране, баскетбол, тенис на маса, народна топка, футбол, карате, консултиране на родители, приятели на Питър Пан, терапевтична езда, плуване в закрит и открит плувен басейн.
Очакваните резултати от реализирането на проекта за децата са свързани с придобиване на личностни и социални умения, самооценка и самочувствие; развити умения за работа в екип; повишена езикова култура; развитие на творчески възможности; повишена мотивация за публична изява и признание; подобрен психологически климат в семейството на децата със специални образователни потребности; подобрен психологически климат в детските градини и училищата; повишени резултати от възпитателния и образователния процес. При учителите - повишена педагогическа компетентност и опит за работа на деца със специални образователни потребности; качество на усвоена и прилагана методика на работа с деца със специални образователни потребности. За родителите - по-добра комуникация със собствените им деца, комуникация с родители и институции.