• 14 Март 2025 |
  •  USD / BGN 1.8059
  •  GBP / BGN 2.3345
  •  CHF / BGN 2.0418
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Разработват аеровлак

Разработват аеровлак

/КРОСС/ Железопътният транспорт не се е променял радикално през последните 200 години след въвеждането на металните релси за влаковете. Задава се обаче цяла нова вълна от идеи, някои от които са само концепции, други вече са на етап изпитания. Очаква сете да променят изцяло начина, по който пътуваме с влак.

Една от най-новите идеи е аеровлак, който в момента се разработва в университета "Тохоку" в Сендай, Япония. Той прилича повече на самолет и пътува с 500 километра в час на 10 сантиметра над земята.

Влакът се движи на принцип, известен като екранен ефект. Изпробван е през последните години при самолети. При тази технология самолетът се движи ниско над земята или водата, като използва аеродинамичното взаимодействие между крилете и повърхността отдолу. Самолетите имат различни имена, най-често са наричани екранолети или екраноплани.

Скоростта на аеровлака зависи от аеродинамиката също като при екранолета. В този случай въздухът играе ролята на възглавница, за да не може влакът да докосва земята. По този начин се премахва триенето с релсите при конвенционалния жп транспорт, а аеродинамиката намалява тежестта на товара.

Влакът, разработван от японския професор Ясуаки Кохама, има няколко двойки криле, които да го държат над земята. Те са във формата на буквата "Л". Влакът се движи в улей, който замества релсите и определя посоката на движението му. При екранния ефект по долната част на крилете влакът се поддържа над земята на височина 5-10 сантиметра. Страничната част на крилете пък си взаимодейства с улея. От получаващия се там екранен ефект влакът е поддържан в центрирано положение в улея, съобщи в. "24 часа".

Движението напред при аеровлака се осъществява от мотори с перки, монтирани отстрани на вагоните между крилете. А как ще спира новият влак? Точно тук се появяват и колелата, нещо като колесниците на самолета. Те ще са нужни за спиране на машината и се смъкват, когато той доближи гарата, пише сп. "Ню сайънтист".


ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.