• 30 Юли 2025 |
  •  USD / BGN 1.6959
  •  GBP / BGN 2.2611
  •  CHF / BGN 2.1019
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

13 дни протести в БДЖ, консенсус още няма

13 дни протести в БДЖ, консенсус още няма

И тринадесетият ден на протеста в БДЖ не доведе до резултат. След проведените срещи между синдикати с ръководството на компанията, както и с транспортния министър Ивайло Московски до компромисен вариант отново не се стигна. 

Стачните действия на служителите в системата на железниците ще продължи и утре, като за времето от 8 до 16 ч. влаковете в страната отново няма да се движат. 

 

 

Ден 13: Стачките продължават 

София /КРОСС/ Стачката в железниците продължава и днес. За времето от 8 до 16 ч. влаковете в страната отново няма да се движат. Причина за напрежението е желанието на ръководството на БДЖ за съкращаване на работници и влакове.

Според данните на синдикатите след 12-тия ден от безсрочната ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници, над 86% от пътническите влакове в цялата страна са спрели. От началото на стачката в 8.00 ч. нито един влак не тръгна от Централна гара София, Перник, Мездра, Червен бряг, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора и Видин.

Към 16.00 ч. вчера от 225 пътнически влака, които е трябвало да се движат между 8.00 и 16.00 ч., са спрели движение 193.

По данни на БДЖ до днес 838 служители на БДЖ са приели предложението на ръководството да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда.

 

 

 

 Все повече и повече се присъединяват към стачката на жепейците   

 Гладната стачка на железничарите в Карлово и Перник продължава

 

София /КРОСС/ Все повече и повече работници, специалисти и служители се включват в продължаващата вече 13-и ден ефектива стачка на работещите в БДЖ и НКЖИ, съобщават синдикатите. Продължава гладната стачка на железничари в Карлово и Перник срещу съкращенията на персонал, опитите за орязване на работните заплати, липсата на яснота за бъдещето на БДЖ и срещу безотговорното отношение на министър Московски, който от поисканите преговори на 7 ноември 2011 г., с нарочно писмо от структурите на КНСБ и КТ „Подкрепа” в Българските железници, до настоящия момент не намери време да води отговорни и професионални преговори с цел намаляване на социалното напрежение в многохилядните колективи на превозвача и инфраструктурата.

 

В знак на солидарност с исканията на българските железничари и продължителното разтакаване на преговорите от министър Московски и мениджърските екипи на БДЖ и НК „ЖИ”, в резултат на което ефективните стачни действия са вече половин месец, от структурите на СБУ – КНСБ и българските учители, които ефективно стачкуваха 42 дни в защита на своите права и доходи, са събрани 1000 лв., от основната синдикална организация на КНСБ в „Арсенал” АД са събрани 1000 лв. като започва подписка сред многохилядния колектив на завода за набиране на допълнителни средства.

 

 

 

Московски и синдикати ще преговарят

София /КРОСС/  Транспортният министър Ивайло Московски и представители на железничарските синдикати сядат на масата на преговорите. Срещата трябваше да се проведе още вчера, но се отложи, тъй като министър Московски настояваше да се запознае с подготвения от ръководството на БДЖ колективен трудов договор.

Продължават преговорите между синдикатите и ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура". До момента е постигнато съгласие по 10 от близо 100 точки от новия Колективен трудов договор.

Синдикатите държат най-вече на двете точки, които гарантират синдикалната защита и индексацията на доходите с вдигане на минималната работна заплата. Профсъюзните структури в компанията съобщиха, че ще прекратят стачката след подписване на договора.

 

 

 

В НКЖИ преговарят по Колективния трудов договор

София /КРОСС/ Днес, в сградата на ДП „Национална компания железопътна инфраструктура", заседава работна група за преговори по Колективния трудов договор, назначена със заповед на Генералния директор от месец юли т.г., съобщават от пресцентъра на НКЖИ.

Срещата между синдикатите и членовете на групата протича конструктивно и в условията на добър социален диалог.

 

 

 

Станишев: Правителството е основният фактор за дестабилизация в държавата

София /КРОСС/ Управляващите трябва да платят политическата цена за лъжите си, в това число с оставки. Това заяви председателят на НС на БСП Сергей Станишев по повод социалното напрежение в страната. Лидерът на БСП попита риторично какво остава на хората, освен да протестират, ако всеки ден ги лъжат. Станишев подчерта, че именно правителството остава основният фактор за дестабилизация в държавата и се аргументира с факта, че основните искания на протестиращите са свързани с предсказуемост и диалог от страна на управляващите. Попитан от медиите кой трябва да подаде оставка, лидерът на БСП изброи земеделския министър, финансовия министър и ръководството на БДЖ. Станишев също така напомни, че Бойко Борисов носи отговорност за непредсказуемостта на управлението и за хвърлянето на различни обещания, които не се спазват. „Българите прекалено късно разбрахме, че това което се случва, е долна чалга", коментира секретарят на НС на БСП Антон Кутев.

Сергей Станишев определи като безпрецедентен протеста на земеделските производители и изтъкна, че толкова масов протест не е имало. Той напомни, че вече две години ГЕРБ експериментира на гърба на земеделците. Членът на ИБ на НС на БСП Явор Гечев изрази възмущението си от опитите на управляващите да скарат различните сектори в селското стопанство. Гечев изтъкна, че общата сума на националните доплащания и на европейските субсидии е с 2 лв. на декар по- малко от миналогодишната, а държавните субсидии са много малко тази година. По думите му най- потърпевши са малките и средни зърнопроизводители. Гечев отбеляза още, че поетите от правителството ангажименти не са само финансови и обещанията, които не касаят финансови средства, също не са изпълнени. За пример той даде безакцизните горива и законовата рамка на поземлените отношения.

 

По повод ситуацията в БДЖ, Станишев коментира, че очевидно ръководството на БДЖ води железниците към изкуствен фалит, за да се разпродаде на безценица имуществото и да се приватизират „Товарни превози". Лидерът на БСП предупреди, че социалната цена за това ще я платят хората. Той настоя правителството да отговори защо през последните две години спря плащането по дългосрочните договори и защо не се отделяха пари за ремонт на вагони. „Къде са парите, които държавата отпускаше на БДЖ? Защо не се изпълнява споразумението със Световната банка?", попита още лидерът на БСП. Той поиска да стане ясно каква отговорност носи ръководството на БДЖ, след като преди две години обеща да увеличи приходите на дружеството. Антон Кутев напомни, че 515 вагона бяха продадени преди около два месеца на цена около 6000лв. на вагон, при положение, че 9 500лв. е само цената на метала на един вагон, ако се продаде на скрап.

Станишев отбеляза, че днес е изпратил писмо до Бойко Борисов, в което го призовава да започнат дебати в обществото по основните въпроси, които се дискутират в ЕС. Лидерът на БСП изрази опасенията си, че България стои все по- провинциално в ЕС и че страната ни се превръща в изпълнител на решения, които се взимат другаде. „Липсва национална дискусия, която да формулира национална позиция. Това е опасно", заяви лидерът на БСП. По повод предстоящото заседание на Съвета на ЕС, Станишев изтъкна, че трябва да се вземат предвид рисковете, които носи идеята за промяна в договора за ЕС. По думите му това може да отвори кутията на Пандора, да отслаби и да разедини ЕС. Според Станишев ако Съюзът се раздели на две скорости, България винаги ще бъде в периферията. Той коментира още, че промяната на договора в ЕС няма да реши настоящите проблеми на кризата и напомни, че ПЕС предлага пакет от мерки в тази посока.

Като председател на Младежкото обединение в БСП Явор Гечев приветства успеха на Бойко Борисов като футболист на годината и отбеляза, че като такъв той се справя много по- добре, отколкото като министър-председател. „Надяваме се заслужено да бъде трансфериран в Италия и да ни освободи от присъствието си", заяви Гечев.

 

 

Приеха в болница железничар, обявил гладна стачка

Оказва се, че стачкуващият служител на железниците е диабетик

София /КРОСС/ Гладуващият железничар Кирил Пенчов Руменин продължи и днес гладната си стачка, подкрепен тази сутрин и от СБУ-КНСБ, „Мини - Перник" и металурзи. От РС на КНСБ - Перник съобщиха, че поради влошаване на здравословното му състояние е повикан екип на Бърза помощ и стачкуващият е настанен в болница. При измерване на кръвното му налягане, лекарите отчитат показатели от 100/180. Оказва се, че Кирил Пенчов Руменин е диабетик. Лекарите са категорични, че той трябва да прекрати незабавно гладната стачка и не трябва да се явява на работното си място този следобед, защото излага на риск здравето си.

 

 

Московски: Ако синдикатите продължат да настояват, ще ликвидират БДЖ

София /КРОСС/ Синдикатите ще ликвидират БДЖ, ако не спрат стачните действия. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски преди поредния кръг преговори за компанията, предаде Дарик. На въпрос докъде е склонен да отстъпи или какво да предложи на синдикатите допълнително, за да спре стачката, Московски отговори: „Не можем да им предложим нищо допълнително, дружеството няма никаква финансова възможност да предлага каквото и да е допълнително. Предлагаме им да спасяваме компанията". Ако синдикатите продължават да настояват, ще ликвидират компанията, стана ясно от думите на министъра.

 

 

 

 

Стачката в БДЖ продължава

София /КРОСС/ След проведената днес среща на министър Московски и неговия екип с лидерите и стачните комитети на синдикалните структури на КНСБ и КТ „Подкрепа" в НК "ЖИ" и БДЖ, утре ефективната стачка в системата на Българските железници продължава.

На срещата днес бе договорено от 11 часа утре да започнат преговори в БДЖ с участието на главния секретар на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията Иван Марков. От 10 часа пък ще продължат преговорите в  НК „ЖИ".

 

 

 

 

869 доброволно приеха да си тръгнат от БДЖ

София /КРОСС/ Увеличава се броят на служителите, които са приели предложението на ръководството на БДЖ за доброволно напускане. До днес, 6-и декември, 869 служители са приели да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда. Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати, ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност.

Освобождаването от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда е една от допълнителните мерки, които ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД предприе за ускоряване на реформите в дружеството. Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23 - 24 млн. лв. годишно.

 

 

 

 

Иван Иванов: Няколко правителства източваха БДЖ 

Стара Загора /КРОСС/ Холдингът БДЖ е източван по време на няколко правителства. Това заяви в Стара Загора депутатът от ДСБ Иван Иванов. Според него искането да се продаде предприятието „Товарни превози" за 200 милиона лева, при положение, че печалбата му само за миналата година е 170 милиона лева, е недопустимо, предаде БНР.Иван Иванов заяви, че при управлението на НДСВ са купени 30 мотриси от фирмата „Сименс" на цена 10-15 пъти по-висока от пазарните в ЕС. За справка той посочи, че една мотриса, която в Германия е със 73 места, при нас трансформирана за 103, ни и струвала 2 милиона и 730 хиляди евро, т.е. едно място струва над 26 хиляди евро.В същото време на европейския пазар руско-германският „Трансмашхолдинг" продава мотриси с 1000 места за 1 милион и 600 хиляди евро или по 1596 евро на място. Правителството на Тройната коалиция пък е продало спални вагони по 40 хиляди евро единият, а е купило много по-стари рециклирани по 800 хиляди за всеки.

Депутатът от ДСБ се позова още на писмо от Европейската комисия до министъра на външните работи Николай Младенов, получено на 8 ноември, със седем тежки забележки по плана за преструктуриране на българските железници.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.