-
14 Март 2025 |
USD / BGN 1.8059
GBP / BGN 2.3345
CHF / BGN 2.0418
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
15 дни без влакове, 15 дни без споразумение

08 Декември 2011 | 19:08

И 15-ият ден от протеста на служителите в БДЖ не доведе до нищо. Отново се водиха преговори, отново не бе постигнато нищо. И отново влаковете в цялата страна ще спрат да се движат от 8 до 16 часа утре.
По време на днешната среща на синдикатите с шефовете на БДЖ възникна конфликт, след който Владимир Владимиров и Йордан Недев демонстративно напуснаха преговорите със заплахи. Категоричното мнение на синдикалните организации на КНСБ и КТ „Подкрепа" в БДЖ за оставката на господата Владимиров и Недев остава непроменена.
Ден 15: Протестите на жепейците продължават
София /КРОСС/ И днес стачката на железничарите срещу реформите в БДЖ продължава. Влаковете ще спрат за времето от 8 до 16 ч. Преговорите в ДП НКЖИ продължават от 14 ч. в сградата на НКЖИ със Стачните комитети, а от 15 ч. в БДЖ ЕАД.
Вчера стана ясно, че и вторият опит на ръководството на българските железници за обявяване незаконност на стачката се провали. На делото, заведено от „Пътнически превози" ЕООД не е даден ход поради груби процесуални нарушения.
На водените преговори през вчерашния ден не се постигна конкретна договореност. Умишленото протакане на преговорите и ежедневната промяна в позицията на господата Недев и Ламбрев показват, че целенасочено се извършват действия за продължаване на безсрочната стачка на българските железничари. По този начин ще бъдат обслужени не интересите на българските железничари, а корпоративни интереси, заявиха синдикатите. Те се обърнаха с искане към президента на България да свика Консултативния съвет по национална сигурност, имайки предвид, че с умишлените действия на ръководството на БДЖ грубо се засягат държавните интереси и необратимо се разстройва транспортното обслужване и ползването на жп инфраструктурата.
Железничарските протести са събуждане от много дълъг сън
София /КРОСС/ Няма смисъл да участваме наистина в този проект. Нищо не можем да спечелим, само ще загубим. Това заяви журналистът Светослав Терзиев по отношение на вчерашното решение на правителството да се откаже от проекта „Бургас - Александруполис". Според него решението е просто закъсняло. Нямаме никаква изгода от този петролопровод, подчерта още Терзиев. Факт е, че правителството е много нерешително по проектите АЕЦ „Белене" и „Южен поток", каза още Терзиев и подчерта, че АЕЦ „Козлодуй" е на отживяване. Ще дойде време, когато България ще се лиши от своята атомна енергетика, отсега трябва да се работи по този въпрос, коментира Светослав Терзиев.
По отношение на протестите в страната от изминалите дни, Терзиев каза, че железничарските протести са събуждане от много дълъг сън. Но целта на протеста е виновниците да излязат наяве, подчерта Терзиев.
е виждам кой знае какво чудо се е случило, че митрополит Кирил кара скъпа кола. Ако минете покрай Софийската митрополия, ще видите и по-скъпи неща. Трябва да е ясно, че винаги църквата е разчитала на дарения. Това заяви журналистът Петьо Блъсков. Нищо лошо не е направил човекът, добави той.
По повод на отказа на България от проекта „Бургас - Александруполис" Блъсков коментира, че на този етап може би това е най-правилното решение. Ако стане ясно какво печелим, може би ще е добре да участваме, добави още той.
Във връзка с другите големи енергийни проекти за страната, Петьо Блъсков каза, че когато се говори за тях, трябва да се говори за икономика, а не дали са руски, китайски или какви са. „Какво ще се бърка президентът в тези неща, неговата роля е политическа. Стига сме му слушали съчиненията. Той не трябва да се бърка в икономиката, промишлеността", добави Блъсков.
На въпрос за протестите в страната журналистът Петьо Блъсков коментира, че това са протести за привилегии, а всяко реализиране на привилегии води пряко към социализма.
ВМРО предлага конкретни мерки за оздравяване на БДЖ
София /КРОСС/ Правителството и ръководството на БДЖ задкулисно работят за фалита на железниците и разпродаването им на безценица - заявяват в позиция от ВМРО.
Според партията товарните превози на БДЖ могат да бъдат един от най-печелившите за компанията и за държавата отрасли - вместо да се продават за цена, приблизително равна на годишната им печалба, както се кани правителството.
Българското национално движение предлага няколко конкретни мерки за оздравяването на БДЖ, съобразени и с общата политика на ЕС за ускорено развитие на релсовия транспорт като най-евтин, ефективен и екологичен.
ВМРО предлага конкретни мерки за оздравяване на БДЖ
Първата мярка е незабавно разследване на дейността на всички ръководители на БДЖ през последните 10 години. Онези от тях, които са допуснали разграбването и безстопанствеността в този жизненоважен сектор на българската икономика, трябва да понесат своята съдебна отговорност, заявяват от ВМРО.
Правителството дължи на обществото и незабавен отговор как и от кого са били похарчени близо 1,2 млрд. заеми, които са отпуснали на ръководството на БДЖ от българския държавен бюджет, от Европейската комисия и от Световната банка.
Според ВМРО няма как да се изгубят следите на милиарди заеми и е нужно разследване има ли банкови депозити на БДЖ, в кои банки и на каква стойност са.
Успоредно с разследването на безотговорното управление на Българските държавни железници, ВМРО предлага няколко спешни стъпки, които ще изведат от кризата жп сектора и ще върнат железничарите на работа:
Холдинговата структура на БДЖ е в ущърб на редовите железничари и трябва да бъде премахната, а администрацията й - съкратена.
Всякакви опити за раздържавяване на части от БДЖ трябва да бъдат прекратени.
Трябва да се въведе регламент и развитие на т.нар. Ro-La превози - транспортиране на тежкотоварни камиони чрез железниците.
Превозването на ТИР-ове на жп платформи (т.нар. Ро-Ла превози) е модерна технология, която широко се използва в Западна Европа, защото значително намалява вредното въздействие върху околната среда на тежкотоварния транспорт.
ВМРО многократно призовава ТИР-овете да бъдат транспортирани с влакове през България, защото е по-евтино е, по-чисто, по-сигурно и по-изгодно.
В момента тежкотоварните превози са причина за множество катастрофи по нашите пътища, както и за разрушаването на асфалтовата настилка по магистралите ни под натиска на хилядите тонове товари.
"Подкрепа": БДЖ и НКЖИ постоянно променят позициите си
София /КРОСС/ Вече 15-ти ден българските железничари ефективно стачкуват в защита на работните си места и доходи. Вместо декларираната от министър Ивайло Московски воля за отговорни преговори, с цел постигане на споразумение между страните и разрешаване на възникналия индустриален конфликт, сме свидетели на постоянно променящи се позиции от страна на ръководството на БДЖ и ДП "НКЖИ" в лицето на Йордан Недев, Владимир Владимиров и Милчо Ламбрев. Това заявяват от КТ "Покдтепа". Според тях непрекъснато се извършва от тяхна страна манипулация на общественото мнение за социалните придобивки на железничарите и се отстоява позицията те да бъдат орязани. Парадоксално е, че дори в хода на преговорите, внесени от тях предложения веднага се оттеглят, щом представителите на железничарите ги приемат. В тази връзка структурите на КТ "Подкрепа" и КНСБ в БДЖ заявяват категоричната си позиция да бъдат изпълнени поетите ангажименти от министър Ивайло Московски, а именно: да бъдат запазени параметрите на заплати и социални плащания, залегнали в КТД от 2009 г. да важат до 1 юни 2012 г. и да бъде разработена бонусна система съвместно между синдикати и мениджърски екип. Поради явното нежелание да бъдат изпълнени поетите от министър Московски ангажименти от страна на Владимир Владимиров председател на УС и Йордан Недев изпълнителен директор на Холдинг БДЖ ЕАД, стачните комитети и синдикалните структури на КТ "Подкрепа" и КНСБ настояват за тяхната незабавна оставка.
Стачните комитети и ръководства на КТ "Подкрепа" и КНСБ в БДЖ настояват г-н Недев да обяви публично какви консултантски договори е подписал с БДЖ чрез фирмата си "ММД СКЕЙЛ" ООД или други фирми, колко десетки хиляди лева е получил от "фалиралото" БДЖ, все още ли е представител на фирма за консултантски услуги.
В БДЖ пак не се разбраха
София /КРОСС/ Отново преговорите между ръководството на БДЖ и синдикатите не постигнаха резултат. Профсъюзите не се съгласиха с предложенията, отправени им вчера от мениджърския екип на дружеството. Синдикатите показаха и списък, според който освен предвидените 138 влака, БДЖ ще спрат още 166 за периода от 14 декември до 5 януари, за да не трупат по-големи загуби по време на стачката.
В БДЖ пак не се разбраха /подробности/
София /КРОСС/ В БДЖ се проведе поредната среща между синдикатите в БДЖ и мениджърските екипи на Холдинга. На срещата присъстваше и главният секретар на министерството на транспорта Иван Марков. Обсъдиха се възможностите за сключване на нов колективен трудов договор, както и предложенията на мениджърите за намаляване доходите на работещите в железниците. На опитите за натиск директно върху работниците да приемат пряко намаляване на индивидуалните им доходи, ръководството на БДЖ срещна категоричен отпор. Мнението на българските железничари е, че само синдикатите имат пълномощие да подпишат Колективен трудов договор, и то само с параметрите от 2009 г. Единствената промяна, която беше приета, е да се изработи съвместна бонусна система в периода от януари до юни 2012 г. Категоричното мнение на синдикалните организации на КНСБ и КТ „Подкрепа" в БДЖ за оставката на господата Владимиров и Недев остава непроменена. В тази връзка синдикатите са готови веднага да започнат преговори за сключване на КТД с параметрите от 2009 г., но с управителите на БДЖ „Товарни превози" ЕООД и БДЖ „Пътнически превози" ЕООД, тъй като по смисъла на закона те са работодатели и страна по колективните трудови договори. Твърдата позиция на синдикатите принуди господата Владимиров и Недев демонстративно да напуснат преговорите със заплахи, че преди да си подадат оставките, ще уволнят всички. На петата минута от преговорите представителите на работодателя също напуснаха срещата, след което синдикатите останаха и проведоха разговор в спокойна атмосфера с главния секретар на министерството. Единната позиция на КНСБ и КТ „Подкрепа" беше разяснена на г-н Марков, като той пое ангажимента да уведоми министър Московски за проведената среща. Синдикатите заявиха, че при създадената ситуация стачката продължава.
900 служители приеха доброволно да си тръгнат от БДЖ
София /КРОСС/ До 8-и декември, четвъртък, 900 служители са приели предложението на ръководството на БДЖ да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда.
Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати, ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност.
Освобождаването от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда е една от допълнителните мерки, които ръководството на „Холдинг БДЖ" ЕАД предприе за ускоряване на реформите в дружеството. Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23 - 24 млн. лв. годишно.
Преговорите с ръководството на НКЖИ продължават утре
София /КРОСС/ Преговорите между стачните комитети и ръководството на Национална компания „Железопътна инфраструктура" продължават от 13 часа утре в сградата на НК „ЖИ" на бул. "Мария Луиза" No 110. При приключилите днес преговори до споразумение не се стигна и стачката на служителите в железницата продължава.