-
01 Май 2025 |
USD / BGN 1.7197
GBP / BGN 2.2961
CHF / BGN 2.0831
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Агенцията по вписванията: С 20% по-ниски такси за фирми, подаващи документи по интернет

09 Декември 2011 | 06:45

София /КРОСС/ В момента всяко ведомство съгласува новите такси, които предстои да бъдат одобрени от Министерския съвет. Идеята е с въвеждането им от началото на следващата година да се стимулира подаването на документи по електронен път. Сега таксите за подаване на заявления в Търговския регистър по електронен път са с 30% по-ниски от тези за обработка на гише;. Идеята е услугата да поевтинее с още 20%. Така гражданите, които регистрират ООД, чрез подаване на документи с електронен подпис ще плашат 80 лв. вместо 110 лв., както е сега. За регистрация на АД, холдинг, банка или друга кредитна институция тарифата ще е 850 лв. вместо 1200 лв. Таксата по заявления за промяна на обстоятелствата по партидата на фирмите, като промяна на управителен съвет или адресна регистрация например, ще стане 15 лв.! При подаване на годишен финансов отчет (ГФО) пък ще се внасят 25 лв., а не 35 лв. Съвместно с Националния статистически институт и Министерството на икономиката работим по проект за изграждане на система между трите институции, така че търговците да подават ГФО на едно място. Надявам се скоро и това да е факт. Това заяви шефката на Агенцията по вписванията Виолета Николова, в интервю за в. „24 часа”. На въпрос колко пари от такси е събрала агенцията тази година, Николова поясни, че към 1 ноември постъпилите средства от такси в агенцията са 60 млн. лв., като в сравнение с 2010 г. са събрани 62 млн. и 458 хил. лв. Очакванията за тази година са да приключим с по-голяма събираемост, тъй като в последните 2 месеца се наблюдава активизиране на броя на заявленията в Търговския регистър, както и на броя на вписаните сделки в Имотния регистър. Агенцията работи с Токуда банк, посочи още Николова.