• 27 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8588
  •  GBP / BGN 2.3429
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Премахват винетките в целия ЕС, за да се намалят вредните емисии

Премахват винетките в целия ЕС, за да се намалят вредните емисии

/КРОСС/ Нова система за плащане на магистралите влиза в сила през 2022 г. Цената за използването на платените пътища в ЕС трябва да се изчислява въз основа на изминатото разстояние, а не на времето, през което превозното средство е на пътя, съобщава Automedia. Това е основният принцип в новия законодателен проект, който Европейската комисия подготвя.

Той предвижда, че използваните сега като възможност за плащане винетки трябва да бъдат отменени от 1 януари 2018 г. Това ще се отнася както за товарните автомобили с тегло над 3 тона, така и за автобусите и леките коли. Вместо винетки ще се въведе тол-система - заплащане според изминатото разстояние.

Държавите, в които в момента се използват винетки, ще имат право да ги запазят до 1 януари 2024 г. за ТИР-ове и до 1 януари 2023 г. за леките автомобили. Така ще има достатъчно време да се организира преминаване към тол-система. Нейното въвеждане ще позволи на ЕС да се бори по-добре и срещу замърсяването на въздуха, тъй като хората ще използват магистрали, само когато това им е наистина необходимо.

В Брюксел смятат, че при определяне на цената на тол-таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на превозното средство. Това означава, че колите ще могат да се разпределят в различни категории в зависимост от двигателите, които използват.

За товарните машини освен нивата на вредните емисии въглероден диоксид определянето на таксата ще зависи от пътния данък, който фирмите плащат на държавата. Това разпределение ще замени сега съществуващата класификация на ТИР-овете, известна като EURO.

Новата система за заплащане ползването на магистрали от леки коли трябва да се въведе от 1 януари 2022 г., категорични са от Европейската комисия. Държавите, които не изискват заплащане за ползването на скоростните си пътища, няма да бъдат задължени да въведат тол-бариери. Тези, които ползват системата, ще трябва да я използват не само за магистралите, но и за участъци от други пътища, които преминават пред защитени или силно замърсени зони.

Директивата ще позволи на властите да въведат и данък "задръстване" за онези пътища, които през определени периоди са силно натоварени и трафикът по тях е затруднен. Такъв от години се прилага в Лондон, за да се намали градският трафик в европейския мегаполис.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Тол-бариерите - на границите. Да плащат ТОЛ-такси чуждите. Българските превозвачи да не плащат - така местните стоки ще поевтинеят и ще се стимулира родната продукция.

01.06.2017 22:48:59

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.