• 24 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Иззеха нови доказателства по делото "Калояновец"

Иззеха нови доказателства по делото "Калояновец"

/КРОСС/ След скандалните разкрития на Нова по влаковата катастрофа край Калояновец националното следствие най-после иззе важни веществени доказателства по делото. Това трябва да докаже, има ли опити за фалшифициране на скоростомерната лента, както показахме в разследването на Марин Николов. Големият въпрос е - човешка грешка ли е причината за трагедията или проблем по прясно ремонтираната жп-линия?
Преди дни Нова телевизия показа разминаване между края на скоростомерната лента, иззета по делото и началото на парчето лента, което откъснахме от ролката, останала в локомотива. Едва сега скоростомерът и устройството за управление на спирачката са иззети от следователите.
Тепърва ще се проверява дали някой се опитва да внуши, че влакът е навлязъл със 100 километра в час в района на стрелките заради грешка на машинистите или ремонтираният за 35 млн. лв. железен път не е издържал.
А докато тече разследването откриваме и друг проблем. По жп-участъка край гара Калояновец е трябвало да има система за локомотивна сигнализация, която се задейства при опасност от катастрофа и спира влака. Парите за нея са по европейска програма, но тя не работи. Това твърдят дългогодишни машинисти.
„Там, където се изграждат пътища, системата не работи, защото минава в режим „без информация". Някой взе парите и избяга. - Тоест, в Калояновец, ако тази система работеше, както по линията, така и в локомотива, не би трябвало да има катастрофа, така ли излиза? - Точно така. Катастрофа не би трябвало да има, защото системата би трябвало да предотврати тази гробница, която е в момента там", обяснява машинистът Юлиян Найденчовски.
На пловдивската гара все още стои табелата от тържественото откриване на системата за сигнализация през 2006 г. Изразходените пари за нея са над 10 милиона лева.
Директорът на железопътната инфраструктура Милчо Ламбрев отрича да има проблем в работата на сигнализацията по случая Калояновец.
От документи на БДЖ обаче се вижда, че дългогодишни машинисти са минали на обучение за работа с тази сигнализация едва след инцидента в Калояновец. От въвеждането на системата досега те са карали влакове без да разчитат на нея.
От Министерството на транспорта отказват да коментират фактите, изнесени в предаването „Разследване". Мотивът - да не се пречи на разследването на причините за катастрофата.

 

Снимка: Булфото, всички права запазени

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.