- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Пръскат над 170 хил. лв. за реклама на изборите
04 Октомври 2016 | 08:16
/КРОСС/ Фирма на т.нар. братя Мангасарян и фирма, свързана с Юлий Москов, са спечелили обществените поръчки на ЦИК за разяснителната кампания за изборите. Шоумените взимат 69 500 лв. без ДДС чрез "Премиерстудио Плюс" ООД, за да изготвят "познаваеми и добре приемани логотип, слоган, визии и клипове за кампанията, включващи ключовите послания" и аудио и видео материали за информационната кампания.
110 хил. без ДДС получава "Ес Ти Би Комюникейшънс" ЕООД, която е собственик на "7 дни спорт", а управителката Велимира Костова е партньор с приближения до ГЕРБ Юлий Москов. Задачата им е да консултират и комплексно да обслужат публичното представяне на кампанията, пише в. "Дума".
Любoпитното в първата поръчка за изготвянето на видео и аудиклиповете е, че никой не се е явил на обявения търг. Процедурата е прекратена на 23 септември. Така се стига до любимата методика на ГЕРБ за усвояването на обществени поръчки - поканите за участие. От сайта на ЦИК става ясно, че на същия ден ЦИК е изпратила документи на 10 лица. Постъпили са само 3 оферти - от братя Мангасарян, "Междинна станция" ООД на водещите Иван и Андрей и "Продуцентски център футура вижън" ЕООД на Георги Крумов. Прави впечатление, че класирането на участниците съвпада и с реда на постъпването на офертите им - първенец с 95,40 точки са братя Мангасарян, които са пуснали предложението си в 14,15 ч. на 28 септември. Останалите две фирми са се включили в състезанието два часа по-късно, с двайсетина минути разлика.
На 21 септември м.г. същите три фирми са финалисти в поръчка за изготвянето на 8 клипа за популяризирането на местните избори и националния референдум. Подреждането завършва по същия начин, както и при последната поръчка на ЦИК.
"Консултантски услуги при създаване и реализиране на интегрирана комуникационна кампания, която да осигури публичност, да информира и повиши познанията и мотивацията на българските граждани за предстоящите президентски избори и референдум 2016, в съответствие с Изборния кодекс и правомощията, задълженията и отговорностите на ЦИК, чрез осигуряване на комплексно обслужване на публичното представяне на разяснителната кампания за изборите за президент и вицепрезидент на републиката и информационно-разяснителната кампания за националния референдум на 6 ноември 2016 г. на ЦИК, управление на комуникацията през фейсбук и интернет страницата на ЦИК, и организиране и провеждане на кампанията в интернет медии" е сложното описание на втората потръчка, която оправдава харченето на 110 хил. лв за консултации по същата кампания, а освен това упълномощава външно лице да оперира със сайта на ЦИК.