- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8636
- GBP / BGN 2.3433
- CHF / BGN 2.0976
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Слаб сезон и спад на туризма се очаква в следващите месеци
22 Април 2019 | 11:07
/КРОСС/ Българският туристически сектор има нужда от спешна роля на държавата, в качеството й на собственик на публичната държавна собственост. Не говорим за пари за реклама на частните хотели, ресторанти и туристически атракции". Това заяви в ефира на NOVA Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Всички наши колеги са направили максимума. Говорим за реклама на България в българските и международни медии, защото наблюдаваме следната ситуация - имаме сравнително спокоен геополитически район, в който се намираме, а в същото нашите преки конкуренти - Гърция, Турция, Мароко, Тунис, Египет, Черна гора, Хърватия, Сърбия, Северна Македония провеждат мащабни, професионални и впечатляващи реклами, обясни Карастоянова. Причините за спад, които отчитаме в момента, са извън нас - по геополитически причини, тъй като по-спокойният район и по-големите бюджети на нашите конкуренти ги правят предпочитани на международните пазари, заяви Карастоянова. Предлагаме коренна промяна в модела на финансиране на туризма. Настояваме да бъде обвързан с това, което генерираме в националната икономика. Бюджетът за реклама, с който министерството на туризма да работи, да бъде 1% от приходите. По неофициални данни за 2018 г. говорим за над 8 милиарда лева, заяви Карастоянова.