- 27 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8588
- GBP / BGN 2.3429
- CHF / BGN 2.0999
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Иван Таков: Докладът за "Карат-С" е нецелесъобразен и незаконосъобразен
20 Юни 2017 | 16:30
/КРОСС/ "Докладът за удължаване на концесионния договор на частния превозвач "Карат-С" не само е нецелесъобразен, но е и незаконосъобразен. Това заяви общинският съветник от групата на БСП Лява България Иван Таков след заседанието на Комисията по финанси и бюджет към СОС. Една от точките в дневния ред днес беше именно този доклад, с който вносителите предлагат за втори път да бъде удължен договорът на транспортната компания.
"Този доклад, меко казано, е проява на много лош вкус от страна на управляващите в Столична община. Да не кажа, че той си е истинско безобразие, коментира Иван Таков. - Доклад, който веднъж беше отхвърлен и то преди около месец, сега отново бива внасян при това, без един нов аргумент в него! Нито един! Безобразие! При това ние, от групата на БСП Лява България, обяснихме още преди да бъде отхвърлен първия път, че той не само е нецелесъобразен, но е и незаконосъобразен. За този факт свидетелства одитът на ЦГМ от Сметната палата. Там е отбелязано, че веднъж вече е правено удължаване на договора на "Карат-С" и подобно действие с мярката, с която искат да го продължат сега, не е от компетенцията на Столичния общински съвет. То е от компетенцията на областния управтел".
Иван Таков отбеляза също, че с приемането на този доклад сега управляващите в Столична община за пореден път ще ощетят общинския транспортен оператор в лицето на Столичен автотранспорт за сметка на частен превозвач.
"Единственият аргумент, с който вносителите спекулират е, че това бил общественият интерес, коментира още Иван Таков. - Това просто не е вярно! Обясних им, че те бъркат обществения интерес с частния интерес. Защото този договор защитава само и единствено интереса на частния превозвач. А да не говорим, че администрацията в Столична община не си е свършила работата. Защото всички много добре знаеха кога изтича договорът на "Карат-С". Той беше за 8 години. Какво им пречеше да съобразят във времето и да подготвят нова поръчка за доставяне на автобуси, които да използват след изтичането на договора с концесионера?! И сега да не им се налага да говорят, че услугата щяла да се влоши, ако не продължат договора на "Карат-С". Всичките им аргументи и тези по този доклад са съшити с бели конци!".