- 25 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Местата за издаване на лични документи ще работят извънредно на изборите
07 Март 2017 | 12:27
/КРОСС/В седмицата преди 26 март 2017 г., когато ще се проведат изборите за Народно събрание, е създадена необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт) да имат възможност да упражнят правото си на глас.
Дирекция „Български документи за самоличност" е създала следната организация за работа за изборите:
1. В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;
2. При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 24 март 2017 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват
За да бъде издадено удостоверение е необходимо:
1. Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР и РУ при СДВР/ОДМВР за дните от 21 март 2017 г. до 25 март 2017 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 26 март 2017 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч.
2. Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.
3. В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.
Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.
Удостоверението се издава, за да послужи само пред секционната комисия и е валидно само за изборния ден на 26 март.